Waarom mag er bij hockey niet met de bolle kant van de stick geslagen worden?

Ik vroeg het me af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
9.5K

Antwoorden (4)

Ten eerste kun je natuurlijk minder goed richten met de bolle kant van de stick: hij kan alle kanten op schieten. Waarom hebben ze dan niet gewoon 2 platte kanten?
Ik denk dat dit een extra moeilijkheidsgraad toevoegt aan het spel: "waarom mag je bij voetbal de bal niet met je hand aanraken?" is dus net zo'n vraag. Het mag niet omdat dit het spel leuker maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bolle gedeelte zorgt voor de stevigheid, en met de vlakke kant kan je de bal goed sturen.

Als je met de bolle kant slaat is de bal oncontroleerbaar, en kan die alle kanten opschieten wat voor een gevaarlijk spel zorgt zoals in iemand gezicht, of ga je automatisch hoger slaan (mag niet, maar max 10cm van de grond)omdat de bal vliegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bolling zorgt voor extra stevigheid en kracht als je de bal raakt met de vlakke kant. Het is net als met een golfstick eigenlijk, als je die bolling niet had, kan je de bal nooit zover slaan als metbolling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Paladino, goed antwoord. Had eroverheen gelezen dat hij ijshockeystick zei. + :P
het is inderdaad een moeilijkheidsgraad maar dat maakt het spel (vind ik) een stuk leuker. Hierdoor moet je veel meer om de tegenstander omdraaienen kun je niet zomaar even je stick aan de anderen de bal pakken (en afschermen voor de tegenstander)
dat je er niet gericht mee kunt slaan is onzin want als je de backhand slag verkeerd doet sla je ook met de bolle kant en meestal zie je er dan niet heel veel verschil van. dat is vooral een goede kwestie van richten en op tijd de bal van je stick loslaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. omdat het gevaarlijk is
2. het is moeilijker, omdat je nu een backhand en forehand hebt, wat het ook veel leuker maakt.