Hoeveel hockeyclubs zijn er in Nederland en hoeveel komen er gemiddeld bij per jaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hockey
7.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb voor je gezocht maar ik kan het niet vinden. Ik heb van alles opgezocht. Wel heb ik gevonden dat 96000 hockeyhuishoudens een hocky blad ontvangt. maar daar heb je niks aan denk ik. sorry...

Het beste antwoord

Nederland telt 309 clubs, verdeeld over 6 districten en deze 309 clubs hebben 205.824 leden. Het ledenaantal is in 2008 met 4,3% gestegen en dit zijn 8.530 leden meer dan in 2007...

Opvallendste stijger met het ledenaantal was Apeliotes met maar liefst 57,9%...

Opvallendste daler met het ledenaantal was Holten met 22%...

Eveneens Lemmer en H.S.D. hadden een opvallend hoge stijging in het ledenaantal met respectievelijk 50% en 49,7%...

Excelbestand is gewoon te downloaden op de site van de KNHB...

Toegevoegd op 25-05-2009 20:03:03
Ik heb niets kunnen vinden over nieuwe clubs per jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en ik weet ook waarom de opvallendste daler Holten is.
Ik woon daar in de buurt, het is de enige hockeyclub in Nederland zonder kunstgrasveld. De secretaris meldt op http://www.holtensnieuws.nl:
"Kunstgras betekent de redding van onze vereniging.
We hebben allerlei plannen voor de toekomst. Alleen met kunstgras zijn die te realiseren" Inmiddels heeft het gemeente bestuur de plannen goedgekeurd.

Andere antwoorden (1)

309 clubs. Groei clubs gemiddeld per jaar is mij niet bekend, misschien 2 à 3.