Wat zijn nou belangrijke eigenschappen voor een autocoureur?

En dan niet veel geld ofzo ;), maar wat zijn nou eigenschappen die je kunt benoemen bij een coureur. Bij een voetballer bijv: schieten, passen etc. Maar wat kan dit zijn bij een autocoureur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Formule 1
2.7K

Antwoorden (5)

Je moet goede reflexen hebben, agressie als je eerste wilt worden, goede inzicht hebben en al goed kunnen rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Concentratie vermogen en een rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minnetje van mij
er zijn genoeg coureurs die geen rijbewijs hebben
En je moet heel sterk zijn. Het is fysiek heel zwaar.
Maar ook concentratie, moed, goede ogen, snel kunnen reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw! Ik dacht altijd dat het kleine niet zo sterke mannetjes waren en dat de techniek in de auto de race won. Beetje zoals die paarden racers die voornamelijk licht zijn. Natuurlijk wel dat ze reactie vermogen moeten hebben en snel moeten concentreren.
Goeie conditie .
Sterke arm en nek spieren .
Niet te zwaar zijn en klein gebouwd zijn .
En het vermogen hebben om het circuit in je op te nemen zodat je in je gedachten het circuit kunt rijden .
En je limiet durven opzoeken .
En ervaring hebben met een skelter om de beginselen te leren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is onlangs een mooie documentaire geweest over hoe men een coureur 'breed' (eigelijk het 'fokken' van een coureu)r. Het is als het ware het trainen van de hersenen door 'trial and error'.

Je gaat te hard een bocht in en spint. Je doet het nog eens en nog eens en na verloop van tijd krijg men het 'gevoel' waar het fout gaat. Het gaat dus niet alleen om reflexen maar ook om gevoel. Dit 'moet'eigelijk in de jonge jaren gebeuren (dacht 6-16 jaar) omdat men rond die leeftijd die gedeelte van de hersenen ontwikkelen.

Natuurlijk is niet uitgesloten dat mensen die niet de specifieke trainingen gehad hebben rond die leeftijd geen aanleg of 'skills' zullen hebben; je hersenen pikken die skills ook op andere manieren op maar je loopt dan wel achter.

Verder zijn natuurlijk doorzettingsvermogen, ruimtelijk inzicht (aansnijden van bochten), fysieke aanleg, geld en een gezonde dosis geluk belangrijk om door te breken in de hoogste regionen van de autosport.