Waarom gebruiken ze bij de F1 bij nat weer geen spatborden?

Met spatborden voorkom je die gevaarlijke spray en hoef je de fans niet teleur te stellen, zoals in Spa gebeurde.
Je zou ze kunnen verplichten bij het gebruik van de full-wet-band. Dan is er ook geen discussie m.b.t. de een die wel spatborden gebruikt en de ander die ze niet gebruikt.

Antwoorden (1)

Allemaal gewicht en onderdelen die (gevaarlijk) los kunnen geraken bij crashes. Bovendien, wanneer zouden de spatborden wel en wanneer niet (meer) gebruikt moeten worden. En wat als er bij droog weer gestart wordt en het gaat regenen, moet er dat een rode vlagsituatie gecreëerd worden zo dat ieder team spatborden kan/moet monteren?
Welke vorm moeten/mogen de spatborden hebben?
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.......
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Of zoals Douglas Adams ooit schreef (ietwat vrij vertaald): " als jij zo goed weet hoe het wiel er uit moet zien, zeg jij ons dan maar welke kleur het moet zijn."
Oftewel, men wil het niet. Want als men het wel had gewild, was het er al lang geweest. Dat is in feite wat je zegt.