Wat kost het vliegtuig van Max Verstappen?

Max Verstappen had vorig jaar nog een privéjet aangeschaft en ik was benieuwd hoeveel dat ding nou eigenlijk heeft mogen kosten. Dat het racen Verstappen geen windeieren heeft gelegd, is wel duidelijk inmiddels.

2 jaar geleden
9.7K
ronron1212
2 jaar geleden
Hij heeft ook een mooi huis in Monaco dus ja hij verdient genoeg.

Het beste antwoord

Nu de Falcon van Max Verstappen is, kreeg hij gelijk een nieuw uiterlijk: matblauw met oranje details. Volgens dienstverlener Liberty Jet kost het onderhoud van een Falcon 900EX zo’n 1 tot 2 miljoen euro per jaar. En als je er eentje tweedehands wilt kopen, moet je rekening houden met prijzen tussen de 6 en de 8 miljoen euro.
De privéjet van Max Verstappen is gebouwd in 2009 en vliegt op een volle tank 8.340 kilometer ver. In totaal kunnen er achttien passagiers mee aan boord van de Falcon 900EX. Het vliegtuig krijgt de registratie ‘PH-DTF’
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo'n privé vliegtuig (Verstappen bezit blijkbaar een Falcon 900) is verrassend goedkoop; circa 3,5 miljoen dollar.

Bovendien is zo'n aankoop goed te financieren en bespaart het flink op ticketkosten bij intercontinentaal vliegen.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@tinus1969 het gaat om een tweede hand Falcon900EX https://www.aircraft24.nl/jet/dassault/falcon-900ex--xm1931.htm
Griffin
2 jaar geleden
"en bespaart het flink op ticketkosten bij intercontinentaal vliegen."
Ehm, dat denk ik niet, lease / afschrijving / brandstof / verzekering / salaris van 2 piloten..etc.
tinus1969
2 jaar geleden
@Griffin Dat dat prive vliegtuig geld kost, doet niets af aan de fors besparing op vliegtickets. Intercontinentaal business class vliegen kost al gauw 3-8K; first class is duurder.
ronron1212
2 jaar geleden
@tinus 8 k en minimaal alleen al de jaarlijkse onderhoudskosten van 1000000 dan hebben we 125 vluchten te pakken. Daar komen de stallingskosten de benzine landingsrechten enz er nog bij zoals afschrijvingen onderhoud enz.
tinus1969
2 jaar geleden
Maar Verstappen kan wel een paar mensen meenemen.
ronron1212
2 jaar geleden
@tinus1969 ja en dan? Dat vliegtuig kost veel geld elk jaar maar hij verdient ook miljoenen.
tinus1969
2 jaar geleden
@ronron1212, het punt is, dat dat vliegtuig relatief wel eens helemaal niet zoveel kost, vanwege bespaarde vliegtickets, inclusief extra flexibiliteit.
ronron1212
2 jaar geleden
@tinus1969 een vliegtuig van een paar miljoen met alle kosten die daarbij komen die bespaar je niet op een vliegticket dat is het punt. Zo een vliegtuig kost minimaal tussen de 2 en 3 miljoen per jaar.
tinus1969
2 jaar geleden
@ronron1212 'een vliegtuig van een paar miljoen met alle kosten die daarbij komen die bespaar je niet op een vliegticket dat is het punt'
Niet alles - maar wel een hoop. Ik vermoed zomaar dat Verstappen 50-100 keer per jaar in een vliegtuig zit, en geen cattle class vliegt.