Waarom doet er bijna nooit een Nederlander mee in de formule 1 of de MotoGP?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Formule 1
1.3K

Het beste antwoord

Daar zijn 2 redenen voor.
Ten eerste moet je talent hebben. Sommige Nederlanders hebben dat wel, maar zijn net niet goed genoeg om mee te doen met f1.
Mocht je daarnaast wel talent hebben en snel zijn, moet je zowiezo goed geld meenemen. (Sponsor dus)
Het is dus eigenlijk een talent/geld verhouding.

Daarnaast is het zo dat wanneer je dit allemaal hebt je ook nog eens moet kunnen doorbreken. Mochten de spotlights niet op je vallen heb je pech. Als alle andere teams vol zitten en jij bent zo oersnel in je Minardi zal niemand interesse in je tonen.

Beste voorbeeld = Adrian Sutil. Reed samen met Albers en die jonge heeft talent en roept in de media 'dat hij hoopt dat zijn talent wordt gezien'. En nog rijd hij bij Force India
terwijl hij al zijn teamgenoten heeft zoek gereden en dat nog steeds doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.goeievraag.nl/vraag/nederlanders-mee-motogp.63361

ik denk dat dit dan ook voor formule 1 geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft een kwestie van geld. Je moet blijkbaar zoveel sponsors meenemen, anders is er geen plek voor je. Of je moet een supertalent zijn, maar die hebben we helaas (nog) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland is het niet een hele grote sport, enw e hebben weinig autofabrikanten die mee doen in de sport. En dan is het al snel te duur.