Waarom heeft alleen Mercedes een party mode in de kwalificatie en de rest niet bij F1?

Bij elke kwalificatie wordt er gesproken over de party mode van de Mercedes formule 1 auto. Waarom hebben de andere merken niet ook zoiets?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Formule 1
2.8K

Antwoorden (1)

Ferrari heeft deze Party modus ook. Alleen werkt hij niet zo goed als bij de Mercedes. Renault en Honda kunnen deze optie nog niet leveren...
Het is van Mercedes het maximale uit de reglementen halen met het beschikbare budget. Iets dat Renault nog niet (betrouwbaar) voor elkaar krijgt.
Je bent dus afhankelijk van je motor leverancier.