Hoe vaak is een Formule 1-coureur vanaf de laatste plek gestart, maar toch eerste geworden?

Max Verstappen start als laatste in Monaco, dus weinig kans om te winnen lijkt me zo. Maar hoe vaak is het voorgekomen dat een coureur vanaf achteraan de grid startte, om toch de F1-race te winnen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Formule 1
5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jenson Button Canada 2011
In één van de meest bizarre races sinds jaren, waarin hij twee keer in aanvaring kwam met een concurrent, in totaal zes pitstops maakte en op zeker moment zelfs op de laatste plaats rondreed, haalde Jenson Button een huzarenstukje uit door uiteindelijk toch als winnaar van de GP van Canada te finishen.
Hij begon als 7de

Antwoorden (1)

Dit is nog niemand gelukt.
In de buurt komt John Watson, die in 1983 de De Grand Prix West won. Hij was 22e begonnen, één plaats voor teamgenoot Niki Lauda, die als tweede eindigde. Deze laagste startplaats is nog steeds een record van waaruit ooit een eerste prijs is gewonnen.
___________
Update: Max Verstappen eindigde op de negende plek.
Toegevoegd op 28 mei 2018 06:59: tekst
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Daarnaast is Monaco een van de lastigste circuits om in te halen dacht ik.