hoe wordt je een formule 1 coureur?

ik heb op interne opgezocht welke richtingen je op kunt gaan om een formule 1 coureur te worden, maar ik vindt het wel wat ingewikkeld wat daar staat. weten jullie hoe je een formule 1 coureur wordt?

daarnaast wil ik ook weten welke richting je moet volgen als je in Nederland woont.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Formule 1
3.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Richting? Er is geen opleiding voor coureur, je gaat van klasse naar klasse totdat je
Formula 3
Fotmula 3000
GP2
Formula Renault 3.5 Of iets in die richting rijdt en dan gespot wordt. http://jobinf1.com/2013/05/08/how-to-become-an-f1-driver/ Zie de mooie flowchart:
http://i.imgur.com/inKx9.jpg
Antoni
7 jaar geleden
@blacklion, op welke website(s) vond je die informatie? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://jobinf1.com/2013/05/08/how-to-become-an-f1-driver/
http://www.wikihow.com/Become-an-F1-Driver
https://en.wikipedia.org/wiki/FIA_Super_Licence
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
daarnaast wil ik ook weten welke richting je moet volgen als je in Nederland woont.?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe win je de Staatsloterij koop een lot . Op jouw leeftijd kan je een x naar een kartbaan gaan en gaat het je goed af daar in verder gaan . Ik begrijp dat je nog geen race ervaring hebt en de kart klassen ook niet . Nou dat zijn er al heel veel . Heb je talent koop een kart en racen maar. Technische kennis is onontbeerlijk want je moet in het begin alles zelf doen . Maar ! Er is nog een weg naar de F1. Haal je race licentie is vrij eenvoudig te halen ( als je talent en een car hebt ) ik dacht bij de NAV op Zandvoort kunnen ze je ( tegen betaling ) verder helpen . Dan koop een auto ik raadt je een merken klasse aan. Dus ( uit het verleden ) een merk zoals de Clio of ? Stelt tegen een relatief laag bedrag een aantal goed gekeurde met rol bar enz uitgevoerde exemplaren te beschikking . In een merk klasse rij je allemaal in de zelfde auto en ja daar moet je talent hebben en niet alleen geld . Over geld ja de instap in deze tak van sport is duur tot ontzettend duur . Ook polo of racen met sportvliegtuigjes ( niet in nl ) is extreem kostbaar .

Het beste antwoord

Veel coureurs zijn op jonge leeftijd met karten begonnen. Dat geldt bijvoorbeeld voor Michael Schumacher, maar ook voor Max Verstappen. In het karten werden zij heel succesvol waarna ze naar een andere race-klasse overstapten. Uiteindelijk werden ze ontdekt door een Formule 1-team en gevraagd om voor het team te gaan rijden. Soms moeten de coureurs zorgen voor hun eigen sponsoring en dus ervoor zorgen veel geld mee te brengen. Er is dus niet echt een bepaalde opleiding voor. Je moet vooral heel goed kunnen autorijden en je moet heel hard durven rijden.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dus je hebt veel geld nodig en eigenlijk gaan karten. ik ben pas 16 heb ik dan nog een kans?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kans dat het dan nog wat wordt is bijzonder klein. Max was op zijn 16de al F1-coureur. Nou is dat de jongste maar je snapt je achterstand ten opzichte van gasten die al vanaf hun 8ste racen. Je zou een natuurtalent kunnen zijn, maar F1-coureur worden is echt het topje van het topje. Vroeger kon het wel op oudere leeftijd, nu is het echt een kwestie van zo jong mogelijk erbij zijn.
Antoni
7 jaar geleden
Je hoeft niet per se te karten, maar je moet om de top te bereiken eigenlijk wel "altijd" bezig zijn (geweest) met autosport. En veel geld meenemen is geen slecht idee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat ook helpt is wat mensen kennen. Max was waarschijnlijk niet zo snel in de f1 gekomen als zijn vader niet wat mensen kende.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
daarnaast wil ik ook weten welke richting je moet volgen als je in Nederland woont? dus eigenlijk heb geen ene kans om in formule 1 te komen. ook al is het mclaren renault etc.
Antoni
7 jaar geleden
Een opleiding in de autotechniek is handig, maar niet per se noodzakelijk. Je moet natuurlijk wel kunnen meepraten met je technici over (problemen met) je auto. Er zijn maar 20 plaatsen te vergeven voor Formule 1-coureurs dus de kans dat iemand dat wordt is heel klein, dat klopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal onmogelijk is het niet. Damon Hill begon ook heel laat, maar dat was nog wel een iets andere tijd. Kijk als je echt beter bent dan de rest dan kan er van alles. Maar dan zal je dat wel moeten bewijzen. Echter lijk het of je denkt dat je even via zus en zo weg binnen X jaar F1-coureur wordt. Er zijn natuurlijk miljoenen gasten die dat willen maar maar 20nog wat plekken. Gewoon even logisch nadenken dus. Je kan wel zelf een F1 team oprichten met wat miljoenen of miljarden en dan zelf coureur worden. Dat is makkelijker dan het via de reguliere weg te doen.