Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een kussentje wil naaien met de hand, welke steek kan ik dan het beste gebruiken zodat je de draad niet ziet als je deze omdraait?

ik wil dus met de hand een kussentje maken maar wil niet dat je de steek ziet. en ook het laatste stukje wat je nog dicht moet maken hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet even zoeken op youtube naar de steek die ze gebruiken voor het afbiezen van een quilt. Die is nagenoeg onzichtbaar

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Leg de twee delen met de goede kanten tegen elkaar. Naai de naden met een stiksteek dicht. Dit betekent: aan de onderkant een steek maken van ca. een halve centimeter, naald naar boven halen en de naald een paar mm. terug weer naar beneden halen. Er zal op youtube wel een uitlegfilmpje van staan. Naai 3 kanten dicht en aan het begin en einde van de 4e kant ong. 1/3 van de totale lengte. Er blijft dus in het midden ong. 1/3 open. Keer het kussentje, vul het op en sluit het laatste stukje met een overhandse steek. Dit gaat als volgt: naald omhoog halen aan de ene kant en recht tegenover aan de andere kant weer naar onderen steken. Ca. 3mm. verder langs dezelfde kant weer omhooghalen en tegenover weer naar beneden. Zo maak je het laatste stuk dicht. Veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een zogenaamde 'ik-en-jij-steek' kan je een naad onzichtbaar sluiten.
Je maakt een aantal van deze steken en trekt de draad dan pas aan.
Je kunt op Google zoeken bij ikenjijsteek of ik en jij steek.

Veel succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding