Is er ooit concreet een moord opgelost door middel van een helderziende (paragnost)?

Ik zag dit namelijk eens op tv, ik vraag me af of dit feit of fictie is aangezien er toch nog geen concreet bewijs is gevonden voor paranormaliteit

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Volgens mij niet.

Het beste antwoord

Voor zover bekend niet.
Paragnosten stellen dat de betrouwbaarheid van hun methoden er onder meer uit blijkt dat de politie hen inschakelt bij zaken waar zij zelf niet uitkomt.

Char bijvoorbeeld beweert van wel, maar uit een documentaire van Hetty Nietsch blijkt Chars claim niet te kloppen.

Al die uren die agenten hierin stoppen, leveren niets op. Met een kleine voetnoot. De scepticus James Randi beschrijft in An Encyclopedia of Claims, Frauds, and Hoaxes of the Occult and Supernatural een geval waarin een man tegen de politie zei: "Dan en dan zal er een grote brand plaatsvinden in dat winkelcentrum". De voorspelling kwam uit! De politie had de brandstichter snel te pakken: de vermeende paragnost zelf.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk & goede uitleg +1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In de zaak Marjanne Vaatstra zijn vele paragnosten actief geweest. Tot tv-programma's aan toe.Geen enkele die wees op een boer uit de omgeving als dader.