Iemand ziet geesten en voelt dat ze zweeft over de grond, hoe kan dit?

Kan een geest de mens ook meenemen, tot deze onvindbaar wordt? Er is bewezen dat geesten bestaan, tot hoever gaan geesten? Bijvoorbeeld bij glaasje draaien, werd iemand bijna tussen een tafel gedrukt, maar kon net op tijd wegkomen... Is het mogelijk dat geesten mensen door een dichte deur kunnen dringen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ze gebruikt geen ouijabord, of iets dergelijks. Ze denkt überhaupt niet na over geesten. Soms ziet ze ook dat de ogen van haar pop felblauw/ rood worden, hoe kan dit?

Toegevoegd na 38 minuten:
Heeft dit misschien iets te maken met uittreding?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oja, is er bewijs dat geesten bestaan?
Erna55
7 jaar geleden
Er is NIET bewezen dat geesten bestaan.
Iemand kan wel vanalles beweren.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/spiritueel/4827-hoe-zit-dat-met-geesten.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja en alles wat op internet staat is zeker waar? Dit is gewoon een site die iedereen geschreven kan hebben. Dus ook iedereen verzonnen kan hebben. Geloof niet alles wat op internet staat.
Erna55
7 jaar geleden
Ik kan ook beweren dat mijn kamerplanten s'nachts een rondedansje door het huis doen.
En er zijn best mensen te vinden die dit willen bevestigen.
Ritsuka
7 jaar geleden
die website is geen bewijs voor geesten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn idd heel veel mensen die wel geloven dat geesten bestaan. Maar er is geen enkel bewijs voor. Net zoals dat er heel veel mensen in God geloven maar ook daar is nooit echt bewijs voor gevonden.
Rieneke1
7 jaar geleden
Welnee joh, geesten bestaan niet. Als je vriendin hier last van heeft zou ik een bezoekje aan de huisarts adviseren.
Ritsuka
7 jaar geleden
het gevoel hebben dat je zweeft komt ook wel eens voor bij slaapgebrek, te weinig eten (licht in je hoofd), of bepaalde drugs.
Cryofiel
7 jaar geleden
@Ritsuka, of gewoon tijdens het indommelen of het wakker worden.
Ritsuka
7 jaar geleden
klopt, kan ook nog. ik heb vaak het gevoel dat ik val vlak voor ik slaap, hypnagoge schok

Antwoorden (2)

Je vraagt hoe het mogelijk is dat iemand geesten ziet en het gevoel heeft over de grond te zweven.

Het antwoord is: dat komt doordat onze hersenen ons vaak in de maling nemen. We zien, voelen en ervaren dan dingen die er niet zijn.

Dit gebeurt vooral vaak bij het inslapen of bij het wakker worden. Maar als je er toevallig gevoeliger voor bent, kan het ook in andere situaties gebeuren.

Je ziet dan dus *echt* geesten, je ervaart ze alsof ze er werkelijk zijn. Maar ze zijn er niet.

Toegevoegd na 4 minuten:

Over je overige vragen:

"Kan een geest de mens ook meenemen, tot deze onvindbaar wordt?"
Nee. Geesten bestaan niet, dus de vraag is niet van toepassing.

"Er is bewezen dat geesten bestaan, tot hoever gaan geesten?"
Nee, dat is niet bewezen. Het zou direct wereldnieuw zijn zodra het bestaan van geesten wel zou worden bewezen.

"Bijvoorbeeld bij glaasje draaien, werd iemand bijna tussen een tafel gedrukt, maar kon net op tijd wegkomen…"
Alles wat bij het glaasjedraaien gebeurt, wordt (bewust of onbewust) gedaan door de mensen die eraan deelnemen. Dat is met enkele briljante experimenten bewezen, zoals bijvoorbeeld het experiment met de geblinddoekte spelers aan het ouija-bord. Er is geen enkele aanwijzing dat er geesten betrokken zouden zijn bij welke gebeurtenis dan ook bij het glaasjedraaien.
Voor een verklaring van de gebeurtenissen moet je bij de psychologie zijn.

"Is het mogelijk dat geesten mensen door een dichte deur kunnen dringen?"
Nee, omdat geesten niet bestaan.

"Soms ziet ze ook dat de ogen van haar pop felblauw/ rood worden, hoe kan dit?"
Inbeelding.
Dat is trouwens niet negatief. Inbeelding is een normaal-menselijke eigenschap.

"Heeft dit misschien iets te maken met uittreding?"
Nee. Uittreding is nooit bewezen. Zie bijvoorbeeld het experiment dat al vele jaren loopt in de operatiekamers van diverse ziekenhuizen, met de "letter op de bovenkant van de operatielamp" of varianten daarop.

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag zou ik het bewijs willen zien dat geesten niet bestaan. In het antwoord wordt te veel vanuit te gaan van het feit dat geesten niet bestaan. Er is geen bewijs dat geesten bestaan, maar er ook geen bewijs zover ik weet ze niet bestaan. Sommige deel vragen kunnen ook beantwoord worden zonder de dooddoener "geesten bestaan niet". Voorbeeld mensen zijn geen geesten en mensen kunnen niet door dichte deuren. Daarom kunnen mensen niet door geesten mensen niet door dichte deuren dringen. Het feit of geesten wel of niet bestaan is wel handig voor het antwoord, maar niet nodig. Overigens veel mensen werken met idee dat een mens een lichaam, geest en ziel heeft. Alleen een geest zonder lichaam, dat is nog niet via natuurkundige bewijzen aan getoond.
Cryofiel
7 jaar geleden
Je wilt bewijs dat geesten niet bestaan? Dat kan niet. Je kunt nooit bewijzen dat iets niet bestaat. Het feit dat je niet kunt bewijzen dat X niet bestaat zegt dus niets over X. Je kunt het ook anders zien. Als voorbeeld: jij kunt niet bewijzen dat kabouters niet bestaan. Of dat vliegende theepotten niet bestaan. Dus voor die kabouters en die vliegende theepotten geldt hetzelfde als voor geesten. Dus als je de redenatie volgt dat geesten best zoude kunnen bestaan omdat je nu eenmaal niet kunt bewijzen dat ze niet bestaan, dan moet je erkennen dat het bestaan van kabouters en van vliegende theepotten precies even waarschijnlijk is als het bestaan van geesten...
Als wij even los laten of geesten bestaan of niet, dan zijn deze vragen ook te antwoorden.
Een mens kan niet door een dicht deur. Behalve als het geen mens is of tijdelijke geen mens is. Maar ga je van uit dat geesten bestaan en dat geesten mensen kunnen veranderen.

Als zaken bewegen, dan is het lastig om zaken te stoppen. Overigens om iets in beweging te brengen kost veel energie en als je geen controle hebt over de beweging, dan gebeuren er rare dingen en iets laten bewegen door geesten is controle loslaten. Iets waar het lastig is om te bewijzen dat het bestaat, daar kun je weinig controle over hebben.

Het weinige wat mensen over geesten weten is dat ze weinig tot geen controle hebben vaste stoffen. En ze zien geesten meer als een vloeistof of een gas. Dat het is het beeld dat mensen van geesten hebben en dat beeld vormt de waarneming.

Geesten "bestaan" in films, boeken en in de gedachten van de mensen. Dat bestaan kan wetenschappelijke aan getoond worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
En tóch kan je door die deur uit jouw tweede zin. Een trucje dat ik als kind leerde: schrijf je naam op een smal reepje karton, en schuif dat door het sleutelgat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je ben niet je naam en met deze methode is alleen je naam door de deur. De naam is wel een deel je zelfs, maar de vraag is of een geest een mens kan dringen door een deur. En de naam van een mens is maar een deel van een mens. De meeste mensen hebben een naam, maar ook zonder een naam is iemand nog steeds een mens.
Cryofiel
7 jaar geleden
Je kunt niet bewijzen dat een mens niet door een dichte deur kan...
;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij weten vrij veel over mensen en deuren, dus zo lastig is het niet. Overigens een mens kan zelf een deur open doen. Het gaat over een dichte deur en niet een gesloten deur. Maar inderdaad ik ben slecht in bewijzen. Maar de vraag ging over geesten en het effect van hun op mensen. En zelfs het geloof in geesten heeft effect op mensen of ze nu wel of niet bestaan. En mijn antwoord gaat over het effect van het geloof in geesten.