Weet iemand of deze dinkytoys gekoppeld kunnen worden?

Hallo allen

Ik heb een dinkytoys Citroën DS. Nu wil ik er graag de dinkytoys 420 caravan bij.
(Atlas serie)
Nu heb ik geen idee of ik de caravan aan mijn Citroën kan koppelen. Weet iemand of de caravan achter de Citroën past?
Hier afbeeldingen van de 2

Alvast bedankt
Hierbij nog de foto van de Citroën
Helaas lukt het mij niet om de foto van de caravan te plaatsen, maar deze valt de googelen,
Linkje: https://www.ebay.com/itm/Atlas-1-43-Dinky-Toys-564-CARAVANE-CARAVELAIR-ARMAGNAC-420-Diecast-Models-Car-/274071039874

Picture for question
1.5K

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet.
Citroën DS is van 1956.
De caravan van 1969.
In de tijd van de Citroën hadden auto’s een halvemaanachtige of vierkante uitsparing in de bodemplaat voor een haak. De caravan heeft niet zo’n haak.
3 jaar geleden
Commodore
3 jaar geleden
Das jammer, hoe kun je zien welke auto wel bij de caravan kan ?
SimonV
3 jaar geleden
Dat kun je niet zien, alleen opzoeken. Alleen de Peugeot 404 Pinder is geschikt:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/dinky-toys-882-peugeot-pinder-circus-20505701
“De caravan is gemaakt van zamak met een kunststof dak en heeft een passend interieur en een openslaande deur, allemaal van kunststof. De caravan is uitgevoerd in blauw en wit, wit dak. Dit model werd winstgevend gemaakt door het te koppelen aan de Peugeot 404”.
https://www.filrouge-automobile.fr/2017/07/02/les-vacances-avec-dinky-toys-caravanes-et-modeles-de-loisirs/
Commodore
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie en de linkjes. Ik weet nu welke auto er op het doosje van de caravan staat afgebeeld, de Opel record. Zo ik denk dat ik dan eens naar deze ga kijken. Bedankt