Welke Legosets zijn dit?

Hallo,

Ik heb van iemand oude Lego gekregen. Het is behoorlijk vies, dus ik wil het eerst goed schoon maken.

Helaas zit er geen bouwtekening bij en kan ik de bouwwerken niet op internet terug vinden.

Wie weet de nummers van deze bouwwerken zodat ik daarna op zoek kan gaan naar de bouwtekeningen en het na het schoonmaken weer in elkaar kan zetten?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog wat kleine setjes, maar kan hier maar twee foto's plaatsen. Ik zet ze in een aparte vraag.

Toegevoegd na 1 dag:
Inmiddels ben ik er achter wat de sets zijn in deze vraag (6483 en 4533). De vraag sluit ik daarom af. Bedankt voor de reactie!

De aparte vraag waar ik naar verwees voor de andere afbeeldingen is helaas door de moderator verwijderd omdat de vragen op elkaar lijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Op elk lego-onderdeel staat het nummer van dat onderdeel. Daarvoor moet je goede ogen hebben, of een loep, maar het is terug te vinden. Op deze site: http://www.peeron.com/ kun je het nummer intoetsen en dan verschijnen de sets waar dat onderdeel deel van uitmaakt.
Het best kun je dus een 'gek' onderdeel kiezen. Neem bijvoorbeeld een bedrukt steentje, of iets met een gekke vorm. Als je meerdere opties krijgt, dan zul je meerdere onderdelen moeten invoeren en dan hopen dat je een set vindt waarin al de onderdelen samenkomen.
Hopelijk zijn het bestaande sets en geen vruchten van iemands eigen creativiteit.
Als je overigens de sets gevonden hebt en ontdekt dat er onderdelen missen (de inventaris per set is ook op de site terug te vinden) dan kun je hier goedkoop losse onderdelen bestellen: http://www.bricklink.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
Let bij het schoonmaken overigens op de stenen met stickers. Die kunnen niet al te veel water verdragen...