Wie verzinnen die ingewikkelde houtenspelletjes?

Ken je die? Van die spelletjes waar je een stok die veel te lang is om door een lus te krijgen, die moet je dan via een niet voor de handliggende oplossing er toch door kunnen krijgen, ed. Wie verzint zoiets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

mij is altijd verteld dat de meeste van dat soort puzzels al eeuwen oud zijn en dat ze bedacht zijn in het oude China...

Toegevoegd op 15-05-2009 19:23:01
net zoals tangram
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als niemand zich aan deze vraag waagt, dan ...

Dat is wellicht iemand die een standaard thuisgoocheldoos bij elkaar gesprokkeld heeft en op de markt gebracht...

Het zijn allemaal dezelfde truukjes hoor in de goochelwereld... In die wereld is het allemaal afkijken van elkaar, inspiratie opdoen zeggen ze dan...

Maar die truukjes waar jij het over hebt zijn in de loop van de jaren ontstaan en bij elkaar verzameld en gebundeld...
Ik denk niet dat er ergens een uitvinder in dienst genomen is om dagelijks van die truukjes uit te werken of te ontdekken...

Dat is door de jaren ontstaan en bij elkaar gebundeld...