Wat is de gemiddelde inkoopprijs van een bordspel?

Waarschijnlijk is de vraag al eerder gesteld, maar ik vind hem niet terug. Ik ben even aan het dromen over het idee van een spellenwinkel en vroeg me af wat de gemiddelde inkoopprijs is voor een bordspel. Ik zou graag nadenken over winstmarges, iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Standaard kan je rekenen, dat de inkoopprijs zo'n 40% bedraagt van de verkoopprijs, maar dat kan variëren met de grootte van de partij die je inkoopt (quantumkortingen e.d.). Een vaste gemiddelde inkoopprijs kan je niet noemen, omdat er een enorme diversiteit is aan bordspelen en ook een enorme diversiteit aan inkoop- en verkoop-prijzen.
Ook valt op dat in de sector speelgoedwinkels een gemiddeld bedrijfsresultaat behaald wordt van 6,85 % Dit betekent dat van er van elke EURO omzet gemiddeld 6,85 cent winst wordt gemaakt. Het totaal van alle ondernemerskosten is gemiddeld 93,15% van de omzet.