Hoe maak ik een schema voor zevenkamp met zes teams?

Bij 5 soellen spelen de teams tegen elkaar, bij 6 en 7 niet...Geen idee hoe ik een schema maakt waar elk team elk spel speelt...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
Antoni
4 jaar geleden
Zie de antwoorden op de vragen:
https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/spellen/vraag/596784/schema-10-teams-5-spellen/
https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/vraag/629549/schema-6-spellen-12-teams/
https://www.startpagina.nl/v/werk-onderwijs/vraag/662727/doordraischema/
https://www.startpagina.nl/v/sport/vraag/621376/kruisschema/ Het aantal teams en het aantal spellen is anders, maar het principe blijft hetzelfde.

Antwoorden (2)

Ik zou op papier beginnen met een aantal rijtjes te tekenen met elke keer
de spelen A B C D E F G en dan ernaast schrijven de nummer van de groepen. ( ik werk liefst van boven naar onder per beurt en naast de volgende ronde. )
vb
Agroep12
B 34
C 56
D
E
F
G
dan op een andere lijn
A 34
B 52
C 16
D
E
F
G
En zo verder het schema aanmaken. Een beetje puzzelen zal er ook wel bijkomen. Zo dat elke groep overal een keertje geweest is. Maar je hebt wel geluk dat F en G samen ook weer voor twee groepen is zo dat er nooit een groep stil moet zitten ( volgens mij )
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je wel...al een paar uur aan het puzzelen..vandaar de hulptroepen ingezet! Hoop dat t nu lukt
Het wordt een planning waarin 9 rondes plaatsvinden, waarin elk team aan 7 rondes meedoet. De 'extra' rondes zijn er vanwege de spellen met maar één deelnemend team.

Zie schema. Leeswijzer: de spellen hebben de letters a t/m g, de teams de nummers 1 t/m 6. In de eerste ronde speelt team 1 tegen team 4 het spel a.
In de zesde ronde speelt team 6 tegen team 3 het spel e. Team 2 speelt spel g.
...
Het is om kort te gaan een kwestie van de teams systematisch indelen bij de spellen.
Toegevoegd op 07 augustus 2019 03:35: tekst
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je wel...al heel wat afgepuzzeld...loop steeds aan het eind vast...Hopelijk lukt t nu ...!
LeonardN
4 jaar geleden
Er zit misschien een onvolkomenheid in. Je gaat er (lijkt het) van uit dat spel f en g niet tegelijk door meerdere teams gespeeld kunnen worden.
De laatste drie rondes staan er teams te wachten op elkaar wat misschien helemaal niet nodig is. Dus optioneel zou dit sneller zijn (alles hetzelfde behalve:
Laatste ronde = ronde 7
a
b
c
d
e
f 2,4,6
g 1,3,5 Nog even gekeken en nu spelen maar twee combi's 2x tegen elkaar (4,5 en 1,2). (ik weet niet of 0x kan)
bij jou 3,6 en 2,5 en 1,4 en 1,6 (wat een enorm voordeel op kan leveren voor 1, als 4 en 6 zwak zijn)
a12 34 56
b36 15 24
c45 36 13 dan d 16 23 45
e 35 46 12
f 2.. 1.. 3
g 4.. 5.. 6 dan f 4,5,6
g 1,2,3
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou graag willen weten of t schema misschien makkelijker...nog beter is met voor elk team een pauze ronde....
Bvd