Hoe heet dit kaartspel?

Iedereen begint met drie kaarten ondersteboven. Je krijgt nog zes andere kaarten, daarvan leg je er drie open op de andere drie. Dan legt iedereen omstebeurt een kaart op, iedere volgende kaart moet een hogere waarde hebben. Tot de pot op is moet je je kaarten steeds aanvullen tot drie. Als je niet kan moet je de hele stapel met opgelegde kaarten pakken. Als je de kaarten in je hand uitgespeeld hebt, moet je over op de kaarten op tafel, en als laatste die ondersteboven. En er zijn nog wat regeltjes met bepaalde kaarten die je oplegt.

Ik weet niet of ik het volgens de officiele regels speel, maar zo wordt het bij ons gespeeld. Maar hoe heet het eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Op school noemen ze dat shitharten, of zo spreek je het in iedergeval uit. Ik weet niet of dat de orginele naam is (lijkt me toch niet) maar je weet maar nooit.

Toegevoegd na 14 uur:
o, lees net dat het blijkbaar shithead heet ipv shitharten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shithead geniaal spelletje