De term elektronische spellen (als dat al een goede term is) is erg veelomvattend.

Ik denk dat 'traditionele spellen' nog het beste is, omdat dat net zo veelomvattend is.

Vaak wordt de term analoog gebruikt als 'tegenovergestelde' van digitaal.
Een digitale klok en een analoge klok.
Met spelletjes kun je dat zo niet zeggen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Traditionele spellen zou ik ook zeggen.
De benamingen "bordspellen" en "kaartspellen" zullen samen een groot deel van de andere spellen kunnen dekken.

Toegevoegd na 13 minuten:
"Gezelschapsspellen" is een verwante aanduiding.
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Was ook mijn eerste gedachte, maar je hebt ook kaartspellen op de computer.
En de meeste electronische spellen zijn geen computer-versie van een bordspel of kaartspel, maar eerder een computer-versie van buitenspelen. Wij speelden vroeger ook oorlogje en verstoppertje, maar dan gewoon buiten.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met elektronische spellen, bedoel je daarmee computer spellen? Of van die spellen zoals elektronisch monopolie, en elektronisch levensweg?

De term voor ouderwetse spelletjes (dus zonder computer of spelcomputer) is tabletop games. Volgens mij bestaat daar geen Nederlands alternatief voor.

Als je het wel hebt over de genoemde voorbeelden, zou ik denk ik kiezen voor de term: handmatig :)