Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn kwalitatief te zien de beste sleeves voor card games zoals Magic:The gathering, Pokemon, Yu-gi-oh etc?

Ik speel nu bijna een jaar Magic met (zwarte) Ultrapro sleeves. Echter merk ik veel nadelen: je deck schudden verloopt na korte tijd al stroef, de sleeves breken snel open en de bovenkant rafelt extreem (vanaf de bovenkant zijn de lijnen niet meer recht maar erg gegolft, tot mijn grote iritatie).

Ik heb verscheidene recensies gelezen en bekeken maar ik wil graag van iemand met ervaring horen wat hij/zij de beste sleeves vindt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De golvende bovenkant kom je helaas bij elke mij bekende sleeve tegen. Ik heb er al veel geprobeerd: UltraPro, KMC, Dragon Shields, Legion... Ze hebben er allemaal last van.

Qua stevigheid bungelen de normale UltraPro sleeves duidelijk onderaan. Legion is iets steviger, gevolgd door KMC. In mijn ervaring zijn Dragon Shields de stevigste, de Matte versies zijn nog iets beter dan de standaard sleeves.

Nieuw van UltraPro zijn de Eclipse sleeves, waar ik sinds kort een aantal decks mee gesleeved heb. Die heb ik nog te kort om een definitief oordeel te vellen, maar ze zien er veelbelovend uit.

Dit alles is gebaseerd op ruwweg 15 jaar Magic spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding