Hoe is de puntentelling in Scrabble wanneer je woord twee maal '3x woordwaarde' beslaat?

Is het 3x woordwaarde plus 3x woordwaarde (dus totaal 6x), of is het 3x woordwaarde maal drie (dus totaal 9x)?

Ik vermoed dat het het eerste is (het gaat immers om driemaal de waarde van het woord, niet om driemaal het totaal van de vorige som), maar ik zag in een andere Scrabble-vraag scores voorbij komen die mij daaraan deden twijfelen...

p.s.
ik had deze vraag ook al geopperd als reactie in voornoemde vraag, maar misschien vinden anderen het ook interessant zodat ik er maar een officiële vraag van heb gemaakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de volledigheid hier nog even de vraag waar ik het over had:
https://www.startpagina.nl/v/sport-spel-recreatie/spellen/vraag/598076/woord-meeste-punten-scoren-potje

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.7K

Antwoorden (1)

Als je 2 maal op 3x woordwaarde komt is 9x woordwaarde.

Toegevoegd na 15 uur:
Of 3 maal 3x woordwaarde kan dus zelfs op 27x woordwaarde komen. En dat is dan na dat de afzonderlijke letters vermenigvuldigd zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nooit geweten. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Overigens weer een prachtig voorbeeld van "if all else fails; read the manual"