Waarom heeft Patience vanaf Windows 8 als naam Klondike gekregen?

In de oudere versies heette het als standaardspel gewoon Patience en kon je het rechtstreeks spelen. Nu moet je in Windows 10 eerst wachten op het laden van een hele vracht bestanden voordat je eindelijk een spelletje kunt doen. Wat is de reden dat ze dit zo omslachtig hebben gemaakt?

Toegevoegd na 4 uur:
En de bonusvraag: wat is dan de oorsprong van de naam Klondike? Dat het Amerikaans is verklaart nog niks.

Amadea
7 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Klondike Solitaire of Klondike Patience is de Amerikaanse naam voor het beroemde spel. Deze versie is dus niet anders dan jouw favoriete spelletje, alleen de naam dan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat inladen onder W10 lijkt mij nog best mee te vallen.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Maar waarom hebben ze het in Amerika dan die vreemde naam gegeven?
fremar
7 jaar geleden
Klondike was in 1975 reeds een gold ruch spel,mogelijks is het van daaruit geëvolueerd.Vind geen vertaling van het woord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is geen gold rushspel, maar een spel wat waarschijnlijk door gold rushers gespeeld werd. Het jaartal 1975 lijkt sowieso niet te kloppen.
Om zo het onderscheid te maken tussen de andere solitairevormen die ook meegeleverd worden zoals Spider en Freecell.

Als we in Nederland spreken over patience hebben we het eigenlijk altijd over de klondike versie, maar Spider is ook een solitaire/patiencespel. MS heeft sinds 8 alle games, die nu app-games zijn, onvertaald gelaten, zo ook mijnenveger die nu weer minesweeper heet (zoals oude tijden toen er ook geen NL-versie van Windows was). Wat de gedachte daar achter is weet ik niet.

Ik denk dat ook dat het laden ligt aan de app-versie. Hier gaat het vrij vlot hoewel ik idd 1 tel een laadscherm zie.

Toegevoegd na 31 seconden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Klondike_(solitaire)

Toegevoegd na 8 minuten:
Op de W10 versie staat ook nog "classic solitaire" geschreven in het vakje.

Toegevoegd na 18 minuten:
Both Solitaire and Patience are sometimes used to refer specifically to the Klondike form of Patience.

Ofwel: "Zowel Solitaire als Patience worden soms gebruikt om de specifieke Klondike variant aan te duiden.

Toegevoegd na 2 uur:
De Nederlandse wiki legt het ook allemaal uit zie ik nu:

Een van de bekendste patiences is Klondike. Dit spel wordt als computerspel meegeleverd met Windows. Sinds Windows 95 krijgt elke nieuwe Windows dit spel meegeleverd. Tegenwoordig worden ook twee andere patiences meegeleverd, namelijk Freecell en Spider Solitaire. Ze worden meegeleverd met Windows en Linux. Ook op mobiele telefoons is Klondike te vinden, vaak onder de naam "Solitaire".

Toegevoegd na 4 uur:
De naam Klondike komt van de Canadese regio waar deze vorm van Solitaire ontstaan is of gepopulariseerd is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Klondike_(solitaire)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
helemaal juist, Klondike is gewoon de variant die wij hier "gewoon" patience noemen, maar er zijn tientallen varianten. Speel persoonlijk liefst Spider.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ongeveer hetzelfde zie je met een spel als poker. Voor veel ouderen is dat Five Card Draw, voor veel jongeren is het Texas Hold'em (no limit). Vroeger waren bijna alle pokerspellen five card draw, nu moet je wel echt five card draw zeggen anders gaat iedereen uit van hold'em. Echter niemand kent de term five card draw. Ouderwets poker wordt het dan vaak. Ik vind freecell overigens het leukste patiencespel.
Hallo. De naam Klondike komt van het Latijnse woord clondicere. Dit betekent betweteren (werkwoord). De Romeinen hadden hier een woord voor, maar in het Engels is dit woord er niet. Daarom werd het spel in eerste instantie Patience genoemd. Het is nu veranderd omdat Windows weer terug wil gaan naar de basis. Aangezien ik docent Klassieke talen ben ik erg te spreken over de verandering. Maakt het spel een stuk leuker!
Mvg ans
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Leuk verzonnen, maar niet waar. Dus ook niet waardevol.
Klondike is een gebied in Canada. In het Yukon gebied bij het dorpje Dawson. Hier was in 1896 een ware goudkoorts. De arbeiders en werkeloze speelde veel kaartspellen en gokten ook veel. Het verhaal gaat dat Patience spellen zoals Yukon Solitaire en Klondike Solitaire uit die tijd stammen en uit die regio.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is waarom er een naamsverandering is geweest sinds Windows 8, daar zeg je NIETS over.