Hoe werkt Pokemon Go, kan ik het vanuit huis spelen?

Hallo. Ik zie de laatste tijd veel kinderen (en ook volwassenen trouwens, haha) met hun telefoon rondlopen en als ik daarnaar vraag zeggen ze dat ze Pokemon Go spelen. Is het nodig om rond te lopen om dit spel te spelen, en waarom dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Je hebt wel de originele spellen van Pokémon, die kun je gewoon thuis spelen en zijn veel uitgebreider qua gameplay. Die zijn voor o.a. Gameboy en Nintendo DS te koop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moeders met huilende babies in kinderwagens die stoicijns naar hun slimfoon blijven kijken en nauwelijks opmerken dat ik vol in de remmen moet... Is Nederland totaal ZOT geworden...???!!! (ik zou willen dat Pokemymom alleen BINNEN kon worden gespeeld!)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/20/gids-hoe-speel-je-pokemon-go-a1512527

Antwoorden (1)

Nee, je kunt Pokemon Go niet - of vrijwel niet - vanuit huis spelen. Je kunt geluk hebben en net vanuit je huis een Pokestop (plaats waar je benodigde spullen kun krijgen) of zelfs een gym (plaats waar je tegen andere pokemon kunt "vechten" en munten verdienen) voor je deur hebben, maar het belangrijkste - en leukste - van het spel is pokemon vangen, en je moet al mazzel hebben als er een "vaste" plek is waar ze ongeveer eens per uur verschijnen.

Het is een spel waarbij je in het echt moet lopen / bewegen om de pokemon (en andere spelelementen) op te zoeken en tegen te komen. En tijdens dat bewegen broed je ook eieren uit waar weer bepaalde pokemon in zitten ; daar moet je bepaalde afstanden voor lopen. Het spel maakt dus gebruik van je GPS.

Toegevoegd na 2 minuten:
Belangrijk is dat dat bewegen ook op een normale loop- of hooguit fietssnelheid moet. Het maximum ligt ongeveer op 10 mijl / 16 kilometer per uur of zelfs iets daaronder ; rustig fietsen dus.