Het doel is om de piramide leeg te spelen. Je kunt de piramide leegspelen door combinaties te maken van 13 punten, totdat de piramide dus helemaal leeg is. Het is dus zeker mogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om je vraag te beantwoorden moeten we eerst een goede vraag formuleren. De huidige vraag is vaag en betekent met het woord statistisch niet meer dan zonder dat woord.

Is het spel Pyramid Solitair altijd uit spelen?

Antwoord

Nee.

Bewijs:
Leg in de onderste regionen alle lage kaarten neer, dat zijn 18 kaarten dus alle A,2,3,4 kaarten en twee 5en. Leg op de bovenste rij alle koningen, vrouwen en twee boeren neer. De draaikaarten zitten nu tussen boer en 5. Een boer (laagste kaart op de bovenste rij) en een vijf(laagste kaart die je kan draaien) hebben echter al een gecombineerde waarde van 16. Lager kan je niet meer komen.

Hierbij is het sluitende bewijs dat vanaf de eerste kaart het spel al dood kan zijn. En dit is natuurlijk maar 1 van de honderden mogelijkheden waarbij het spel NIET uit te spelen is.