Is er een hedendaagse, liefst Nederlandtalige equivalent van "How to Host a Murder"?

Dit zijn dozen met spullen voor een detective-rollenspel. Compleet met kleding- en kookvoorschriften, Ik heb dat ooit gespeeld, toen nog met een cassettebandje en in het Engels.

http://www.amazon.com/How-Host-Murder-Watersdown-Affair/dp/B00000IVSV

8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ja, volgens een zinnetje aan het eind van de recensie van "How to Host a Murder - Episode 9 - The Duke’s Descent" op deze website http://speldatabase.be/spelinfo.php?id=455 heeft dit spel een Nederlandstalige tegenganger: ‘Een avondje moord’ met twee verschillende scenario’s.

De hele recensie luidt:

"Stel je voor: je nodigt 8 mensen uit voor een etentje. Elke gast krijgt een persoonlijk boekje dat blz. per blz. mag gelezen worden. Door de informatie met elkaar uit te wisselen, ontdek je dat een van de gasten een moordenaar is. Je krijgt het hele diner de tijd om te onderzoeken wie dat is.

Een speelklaar concept om thuis een murderparty te organiseren, inclusief tips naar kostumering, menu en sfeerschepping. Een must voor de echte detective.

Dit spel heeft een Nederlandstalige tegenganger: ‘Een avondje moord’ met twee verschillende scenario’s.".