Wat is een leuk spel waarbij je stappen moet volgen?

Het is de bedoeling dat mensen niet out of the box kunnen denken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Erna55
8 jaar geleden
Met het spel wil je voorkomen dat mensen out-of-the-box gaan denken.
Dat is wat je zegt. Is het voor een opdracht voor school ? Welke opleiding doe je ?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Wat voor spel (bordspel, pc spel, buiten spel, binnen spel)
Wat voor stappen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
outside of the box ;-)
Outside of the box = buiten kaders (denken)
Out of the box = nieuw, nog niet uitgepakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is voor school, ik doe de opleiding HRM en het is voor de minor die ik volg Human Talent Development. Ik geef binnenkort een workshop en daar heb ik een onderdeel waarbij je outside of the box (volgens Marleen ;)) moet denken (Bono hoedenspel weet niet of jullie daar bekent mee zijn?). Nu wil ik dus inderdaad een spel waarbij je niet outside of the box moet denken om het verschil te kunnen laten zien. Mag een bordspel zijn, binnenspel, buitenspel, tekenen etc. (niets digitaal)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Marleen
+voor de verbetering, maar out of the box is juist wel uitgepakt. Buiten de doos. De doos is de verpakking. Werkt out-of-the-box, dus zonder moeilijke procuderes of geknutsel. Vaak gebruikt bij software/hardware.
Poet
8 jaar geleden
Bingo
Overigens is het een contradictie in terminus om een opdracht te maken om out-of-the-box te denken. Immers: je opdracht is voor de deelnemers de box.
Poet
8 jaar geleden
Sorry ganzenbord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Poet
Outside the box dus. Out of the box is wat anders... Nogmaals: https://nl.wikipedia.org/wiki/Buiten_het_kader_denken
(Engels: thinking outside the box) https://nl.wikipedia.org/wiki/Out-of-the-box
is een term voor producten die geen tot weinig installatie behoeven. Het product is direct gebruiksklaar zodra het uit de doos gehaald wordt.

Antwoorden (1)

Voor zover ik de cryptisch gestelde vraag kan begrijpen moet ik denken aan het bordspel Levensweg.
"Miljonair worden of arme filosoof? Dat hangt af van het rad van avontuur én uw eigen inzicht. Net als het echte leven kent dit spel hoogte- en dieptepunten, voor- en tegenspoed. Steeds anders en altijd weer spannend tot aan de laatste zet".
Amadea