Zeker wel. Sommigen zullen het flauw vinden, maar het staat niet in de spelregels dat dat niet mag.
Deze tactiek werkt , weet ik uit eigen ervaring.
Veel succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bron een voorbeeld van de spelregels.

Toegevoegd na 5 minuten:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kwartet_(kaartspel)

Op Wikipedia wordt deze tactiek zelfs genoemd. Er staat bij: dit kost je een beurt. Omdat je dan dus geen kaart krijgt.

De kaarten worden geschud en onder de spelers verdeeld. Het is mogelijk dat sommige spelers een kaart meer krijgen dan andere. Een speler begint door aan een willekeurige andere speler een andere kaart te vragen van hetzelfde kwartet waarvan de vragende speler al een of meer kaarten in bezit heeft. Deze vraag wordt meestal als volgt geformuleerd: "Mag ik van {naam} van {de kwartetnaam} {de naam van de kaart}?" Als de gevraagde speler deze kaart heeft, moet hij deze geven en mag de vragende speler verder vragen. Als hij de gevraagde kaart niet heeft, mag hij op zijn beurt gaan vragen. Het is toegestaan, als misleiding, een ander een kaart te vragen die je zelf hebt, maar dat kost je dus wel een beurt. Tijdens het spel is het dus zaak om te onthouden wie van welk kwartet een kaart heeft en welke kaart van dat kwartet dat niet is. Als een speler op deze wijze alle kaarten van een kwartet heeft, maakt hij dit bekend en legt het kwartet opzij. De speler die aan het eind (als niemand meer losse kaarten heeft) de meeste kwartetten heeft, is de winnaar.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartet_(kaartspel)#Spelverloop Hier wordt zelfs expliciet vermeldt dat het mag. Het is toegestaan, als misleiding, een ander een kaart te vragen die je zelf hebt, maar dat kost je dus wel een beurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lama :D je had hem zelf al.