Hoe heten nu die piepschuim vliegtuigjes wat vroeger (rond 1973 /1974) een rage was.?

De vliegtuigjes waren bedrukt met leuke afbeeldingen zodat het leek of er een man in een bad vloog of een teckel.
Ik weet dat ze snel kapot waren en dat je de vleugel zelf door de romp moest duwen.
Had je pech dan brak gelijk je vleugel.
Aan de voorkant moest een plastic dop die erbij zat

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

8 jaar geleden
Foam zweefvliegtuigjes.

Ze zijn nog altijd te koop. Onder andere bij de Hema: http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/speelgoed/tekenen-en-knutselen/knutselpakketten/foam-vliegtuigje-%2815983032%29
Amadea
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
"Het spul heet STYROPOR, het is dun piepschuim dat in platen in hobbywinkels wordt verkocht.", schrijft ene Emily60 op die website http://jeugdsentimenten.net/vrije-tijd/spelen/zweefvliegtuigjes/ terwijl ze eerder schrijft "Dit vliegtuigje is van foam! ".
Amadea
8 jaar geleden
Vraagsteller vraagt toch hoe ze nú heten? Zie maar bij de Hema-link!
Antoni
8 jaar geleden
Je hebt gelijk!