Halma voor 4 spelers heeft 2 keer 19 en 2 keer 15 pionnen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom 2 keer 19 en 2 keer 15 en niet voor alle spelers een gelijk aantal?
Erna55
9 jaar geleden
Voor 2 spelers speel je met 19 , en met 4 spelers krijgt ieder er 15.
Het Halmaspel uit 1834 wordt gespeeld op een vierkant speelbord. Het spel kan gespeeld worden met twee of vier personen.
Speel je Halma met twee personen dan krijgt ieder 19 pionnen. Speel je het met vier personen dan krijgt ieder 13 pionnen.
Het latere Halmaspel uit 1920 is een zes-puntig sterrenbord. Gebruik je het sterrenbord dan wordt er met drie personen gespeeld. Ieder krijgt dan 15 pionnen.
Speel je het met zes spelers, dan krijgt ieder tien pionnen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Speel je Halma met vier personen dan heb je 52 kegeltjes nodig in vier verschillende kleuren. Mocht je te weinig kegeltjes hebben, geen nood, ze zijn per zakje te koop. Eén zakje met 120 kegeltjes in zes verschillende kleuren kost ongeveer € 8.00.