Wat betekend bij pokeren: "Stealing The (Big) Blind"?

Ik hoor heel veel poker spelers praten over "stealing the blind". Wat houdt dit precies in en wanneer kan/wil je dit doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Blinds stelen doe je door met een relatief zwakke hand in de eerste ronde te raisen als nog niemand anders meegegaan is/geraised heeft en er daarna niemand meer meegaat. Aangezien de blinds inzetten zijn, die verplicht zijn heb je een flinke kans dat die niet meegaan en die win je dus. Als je als small blind raised kan je zo makkelijk de big blind stelen.

Toegevoegd na 39 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Steal_(poker)

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit doe je dus als er weinig gebeurd in de eerste ronde en je een zwakke hand hebt. Als je een sterke hand hebt wil je dat niet per se aangezien je dan iedereen wegjaagt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Aangezien het een bluf is kan het natuurlijk verkeerd uitpakken, als de BB net zijn twee azen heeft opgeraapt zal hij graag met je mee gaan, of raisen.