hoe kan ik verschillende dingen doen zonder er bij na te denken.

tja dan vraag je je af waarom zou je dat willen.
nou, ik zelf ben een echte speler van Guitar Hero wat ik een geweldig spel vindt.
in Guitar hero is het de bedoeling dat je op een gietaar de juiste noten speelt op het juiste moment.
ik merk als ik dit spel ga spelen zonder na te denken dat ik automatisch perfect speel.
nou wil ik dit de hele tijd kunnen maar het lukt me alleen als ik de noten niet met mijn ogen bij kan houden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waar jij het over hebt wanneer het je lukt noemt men "the zone" of "in the flow".
Dit is een staat van bewustzijn waarbij uitdagingen als vanzelf succesvol genomen kunnen worden.
De manier om dit te bereiken is heel veel herhaling van handelingen en de uitdaging zo opvoeren dat deze altijd net wat moeilijker is dan jouw vaardigheden.
Je raakt dan volledig geconcentreerd op de handelingen zonder dat je echt bewust bezig bent met die handelingen. De staat van de hersenen lijkt op dat moment op die van meditatie.

Het is lastig om de staat te bereiken en wanneer je deze bereikt hebt, en je wordt je daarvan bewust, val je er weer uit.
Je zal verschillende manieren van spelen uit moeten proberen om te bepalen welke de beste voor jou is om in the flow te raken, dat kan niemand voor je uitleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok nog bedankt.

Andere antwoorden (2)

Gewoon blijven doorgaan,zoals je nu bezig bent.
Volgens mij heb je al aardig de smaak te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als auto rijden.In het begin komt er van alles op je af en hoe meer je oefent des te meer alles vanzelf gaat.