Hoe gaat het namenspel ook al weer ?

Wij doen altijd met oud en nieuw het namenspel maar zijn vergeten hoe die ging zou iemand de uitleg kunnen geven

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik weet nog dat je namen op een briefje moet schrijven

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je doet het elk jaar maar vergeet de regels?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schrijft allemaal een naam op, in een bak. Eerste ronde mag je geen hoofdletters gebruiken, tweede ronde in een woord beschrijven, derde ronde eigen invulling. Asje!

Antwoorden (2)

"Het" namenspel bestaat niet. Er zijn verschillende vormen van een spel wat je zo zou kunnen noemen.
Hieronder drie voorbeelden.
Hopelijk zit die voor jou er bij.

Namenspel voor jongeren en volwassenen
http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/43311-namenspel-voor-jongeren-en-volwassenen.html

Namenspel
Korte beschrijving van de werkvorm
Kort en actief elkaars namen en leren kennen
http://creatievewerkvormen.wordpress.com/werkvormen/kennismaken/namenspel/

Kring namenspel
http://www.jeugdatleet.nl/oefenvormen/onderdeel/kogelstoten/spel/kring_namenspel.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen van alle bedoel ik maar wel bedankt voor je recatie
Ik deed er vroeger 1 op scouting.

Iedereen verzon een fictieve naam voor zichzelf. Die schreef je op, dan werden alle briefjes verzameld. 1 persoon schreef alle namen op een bord.

Dan begon de eerste, en moest je raden wie welke naam had gekozen voor zichzelf.

Dus ik vroeg dan bijvoorbeeld "Klaas, ben jij "de kerstman?" als Klaas dan de kerstman was, was hij af, en mocht ik nog een keer. Maar als hij niet de kerstman was, dan was hij aan de beurt om iemand te beschuldigen van een naam.