Binnenkort gaan we een weekendje weg. Met 12 volwassenen... Nu zijn wij op zoek naar spellen die je met 12 volwassenen kunt doen?

En dan bedoel ik spellen die enige tijd in beslag nemen, er mogen attributen voor nodig zijn (mits niet te groot...)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Reis naar Jeruzalem; een soort stoelendans, maar dan moet een ieder zo snel mogelijk een bepaald voorwerp of attribuut (kledingstuk...) regelen en op een stoel plaatsnemen. Natuurlijk heeft de laatste geen stoel meer... en wat die moet/mag doen, mag je zelf bedenken. ;-) #### Groeps-pantoniem Verdeel de groep in 2 of 3 teams. Elk team schrijft 10 begrippen op. Rij om moet telkens een van de andere teams een begrip uitbeelden en de rest van zijn/haar team moet raden wat uitgebeeld wordt. #### Natuurlijk kaartspelen als Uno (pesten) of Ligretto, poker of alle familiespelen tot 6 deelnemers maar dan in teams van 2.

pokeren (2 tafels van 6 personen) of paintball? (met waterballonnen gevuld met verdund waterverf?) en wat van dat ouderwetse kegelvoetbal? zoals we vroeger deden met gym?

Huur of koop een karaoke-set. Maak een excursie naar een brouwerij of iets cultureels. Doe een van de spelen zoals in bijgevoegde bron.

Bronnen:
http://home.scarlet.be/rik-hoeree/new_page_8.htm

Weerwolven! Succes gegarandeerd met een dergelijke groep!

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_va...

Triviant(in teams van 2/3), Hints, karaoke, etc.

Waar wij als volwassenen ooit veel plezier mee hebben beleefd (hopelijk kan ik het duidelijk uitleggen): 1) Ga in een kring zitten en laat iedereen om de beurt antwoord geven op "Ik ga op reis en neem mee..." De bedoeling is, dat iedereen een voorwerp opnoemt, maar alleen mee op reis mag als dat voorwerp met dezelfde letter begint als zijn/haar voornaam, zonder dit vooraf te weten. Dus Joop mag een jachtgeweer meenemen of een jojo maar geen kookwekkertje, die mag Karel wel meenemen. Noemt iemand een verkeerd voorwerp, dan mag die nog even niet mee. Het kan even duren voordat iedereen in de gaten heeft waarom hij/zij nou wel of niet mee op reis mag... 2) Ga in een kring zitten en geef een schaar door. Afhankelijk van hoe je zit (met beide benen op de grond = 'geopend' en met de benen overelkaar = 'gesloten'), zeg je bij ontvangst van de schaar: "ik krijg hem geopend/gesloten" en afhankelijk van hoe je zit bij het doorgeven, zeg je: "Ik geef hem geopend/gesloten". Natuurlijk weet je vooraf niet dat de houding van je benen bepalend zijn en de postitie van de schaar zelfs helemaal niet belangrijk is, alleen misleidend. Als je bijvoorbeeld je benen op de grond hebt en je krijgt de schaar, zeg je: "Ik krijg hem geopend", als je dan de benen overelkaar slaat en de schaar doorgeeft, zeg je: "En ik geef hem gesloten". Ook hier duurt het even eer iedereen in de gaten heeft waar dat 'open en dicht' op slaat. Naast koeklopen en zakhappen, volksvermaak ten top...

Lasergamen? Je hebt ook van die opblaasbare Sumo-pakken, die twee personen aantrekken en dan als Sumo worstelaars gaan worstelen. Dat is ontzettend komisch en je kunt er leuke wedstrijden van maken, misschien met een kleine prijs voor de winnaar.

Het spel van de lama's is onwijs leuk om in groepsverband te doen. Kaartje blazen: een glas alcohol met een stapel kaarten erop. om de beurt er kaarten afblazen. wie de laatste kaart eraf blaast moet het glas in 1x achterover slaan. Het spel hints van tv: op kaartjes iets opschrijven en uitbeelden. wie het raad is dan aan de beurt. Of met een tekening laten raden wat je bedoeld. En met allerlei zelf verzonnen muziekinstumenten (potten en pannen) muziek maken en zingen is ook altijd wel lachen.

Twister : Erg leuk en het is niet te groot

Taboe,indelen in twee teams succes verzekerd.

Wij spelen elk jaar op familieweekend bingo. Ok ik geeft toe, het klinkt bejaard, maar dat is echt ontzettend gezellig als je dat met zijn allen doet. En de regels zodanig aanpast dat iedereen het leuk vind. Iedereen neemt prijzen mee, ingepakt in krantenpapier. Zodat je pas weet wat je wint als je het uitgepakt hebt. Vaak zijn het spullen die je thuis heb staan en waar je niks meer mee doet. Het is niet noodzakelijk dat de prijzen echt gewild zijn. Zo gaan er bij ons in de bingo al flink wat jaren een setje oerlelijke kabouters de hele familie rond. Niemand wil ze hebben, dus gaan ze netjes elk jaar de bingo in.

Een 'bord'spel wat zo lang kan duren als je zelf wilt is 'Diplomacy'. Het bord hierin is eigenlijk een hulpmiddel. Het spel draait volledig op diplomatie bedrijven. (Overigens te moeilijk voor kinderen!)

Party & Co!

Het ideale spel (mits je er een beetje humor instopt): Weerwolven van Wakkerdam. Zie deze link voor spelregels. http://home.hccnet.nl/ter.schegget/weerwolf/index.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100