Zelf bellenblaas maken

Voor stevige bellen:
- 2 liter water
- 100 gram suiker (opgelost)
- 150 ml dreft (groene)
- 5 a 10 gram behangselplaksel

Alles goed door elkaar roeren, 24 uur laten staan en steeds even roeren.

Voor zeepbellen met prachtige kleuren:
- 1 liter kalkvrij water
- 100 ml dreft (groene)
- 20 mL glycerine

En nog een recept:
- 50 ml afwasmiddel
- 175 ml koud water
- 5 druppels glycerine (drogist)

Als je meteen wilt gaan blazen werkt dit ook wel:
- 1/2 kopje (geconcentreerd) afwasmiddel (Dreft bijvoorbeeld)
- 2 kopjes water
- 2 theelepels suiker

Suiker eerst oplossen met een beetje warm water. Dan koud water er bij en daarna pas het afwasmiddel. Niet te hard roeren, zorg er voor dat het geen sopje wordt!

Als je geen leeg busje bellenblaas met ring meer hebt, kan je ook een bellenblaasring van ijzerdraad maken.
En verder kan je ook bellenblazen met een rietje, maar dit is moeilijk voor heel kleine kinderen. Blazen met 2 rietjes (aan elkaar plakken) geeft ook leuke effecten, zeker als het een beetje waait.

Op Family Fun staat ook nog dit recept:
- To make your own bubble solution, mix 3 cups of water, 1 cup of dish soap, and 1/4 cup of corn syrup.
( 3 kopjes water, 1 kopje afwasmiddel en een kwart kopje glucosesiroop (of kandijsiroop of Goudstroop)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met water en afwasmiddel. Niet te veel afwasmiddel, want dan lukt het niet goed om bellen te maken. Dus stevige Belle sop is niet de beste sop. Je kunt het beste telkens een beetje sop in het water mengen tot je de perfecte verhouding hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- 1 liter kalkvrij water
- 100 ml dreft (groene)
- 20 mL glycerine (te koop bij de drogist)

Toegevoegd na 30 seconden:
Nog meer recepten:
http://www.faqvoorouders.nl/algemeen.html
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zooo wat veel afwasmiddel moet je gebruiken zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: het is ook niet om af te wassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat weet ik,maar dan nog is het veel afwasmiddel.
Met ouderwetse groene zeep. Zit in van die kuipjes. Gewoon een lik uit de pot halen en in een beetje lauwwarm water oplossen, goed doorroeren en blazen maar.