Braklav is een variant van "The Game", een gedachtespel waarbij het de bedoeling is niet aan "The Game" te denken. Het enige verschil is de naam. Voor meer info over de regels van het spel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Game_%28spel%29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Game is een gedachtespel, waarbij het de bedoeling is, niet aan The Game te denken. Wanneer een speler toch aan The Game denkt, betekent dat een verlies. Elk verlies moet, volgens de spelregels van The Game, bekend worden gemaakt. The game kan niet gewonnen worden, hoewel er variaties zijn die stellen dat The Game afgelopen is als de Britse premier op televisie zegt: "The Game is over".

Er zijn enkele varianten van The Game. Een zeer recente maar toch een van de meest bekende varianten in Nederland is de Braklav variant.[8] Hierbij is het de bedoeling om niet aan Braklav[9] te denken. Op het moment dat je wel aan Braklav denkt moet je dit bekend maken door 'Braklav' te zeggen. Verder zijn de regels hetzelfde als bij The Game. Bij de Braklav variant bestaat er een 'gunstperiode' van een half uur. Binnen een half uur nadat je hebt verloren kun je dus niet meer verliezen. Is er niemand in de buurt om Braklav tegen te zeggen is het gebruikelijk dat je een willekeurig persoon belt, sms't of zelfs mailt. Tegenwoordig wordt er hiervoor ook veel gebruik gemaakt van mobiele internet applicaties zoals Whatsapp en Ping. De oorsprong van deze variant is evenals de oorsprong van The Game zelf onbekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik heb nu verloren?
En wat betekend het eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Braklav is een zelfbedacht woord en heeft, behalve als benaming voor dit spel, geen betekenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Guitardude, niks, ik snap het nut van het spel ook niet helemaal, maar dat maakt niet uit, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar heb ik nu verloren dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij deze, braklav
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
braklav
De Braklav-game, het spel dat je leven zal veranderen! Dit spel kent 3 regels:
Iedereen in het universum speelt de Braklav game.
Telkens wanneer iemand aan Braklav denkt, verliest hij/zij. Na een verlies mag je een half uur onbeperkt aan Braklav denken, zonder dat dit een verlies tot gevolg heeft.
Een verlies MOET bekend gemaakt gemaakt worden aan minimaal één persoon. Dit wordt gedaan door Braklav tegen iemand te zeggen, andere manieren van communicatie zoals sms of mail zijn ook toegestaan. Op deze manier wordt jouw verlies 'ongedaan' gemaakt.
Om te zorgen dat jij altijd de eerste bent die Braklav zegt, is deze zeer functionele tool ontwikkelt. Door op 'Braklav!' te drukken krijg je na een half uur volledig automatisch een melding met 'Braklav!' (let op, sluit de pagina niet af als je hebt gedrukt).