Weet iemand een spel voor buiten voor met zijn tweeën/drieën?

Vaak als ik buiten ben met een vriendin/vriendinnen dan weten we niet wat we moeten doen, dan vervelen we ons. Weet iemand iets om met zijn tweeën/drieën te doen (of misschien voor in je eentje)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In een tijdschrift las ik een keer een spel. Je kunt het wel doen met minimaal drie personen. Het is heel simpel, ik weet niet of je het wat vind, maar ik zal het even uitleggen. Persoon 1 verzint een vraag. Bijvoorbeeld: Hoe oud schat je mij? (Er zijn natuurlijk leukere vragen te bedenken, maar ik noem er maar even een als voorbeeld.) Persoon 2 en 3 bedenken ieder voor zich het antwoord wat een voorbijganger hierop zou kunnen geven, en schrijven dit op. Hierna, gaan persoon 2 en 3 de vraag aan de voorbijganger stellen. De voorbijganger schat persoon 1 bijvoorbeeld 10 jaar. Stel je voor dat persoon 2 dit antwoord had bedacht, omdat hij/zij al dacht dat de voorbijganger zo laag zou schatten, dan heeft persoon 2 een punt verdient. En dit kan je doen tot een bepaald aantal punten, met allerlei verschillende vragen en steeds een ander persoon die de vraag bedenkt.

Yahtzee misschien?

Jeu de boules misschien? Of zoek op internet eens naar Oud-Hollandse spelletjes, misschien vind je daar iets. Vroeger werden er immers veel spelletjes op straat gespeeld door kinderen.

Tikkertje, verstoppertje. Flesje draai

badminton is ook altijd leuk!

Het belangrijkste materiaal voor dit spel is een stuk elastiek van ± 4 m lang en ongeveer een halve centimeter breed, dat aan de uiteinden aan elkaar is geknoopt. Twee personen gaan in een lichte spreidstand staan en doen het elastiek om hun onderbenen, zodat er een rechthoek ontstaat. Een derde persoon gaat nu in het midden van de rechthoek staan en maakt allerlei sprongen. Bijvoorbeeld: Uit- en inspringen, namelijk met gesloten benen ornhoogspringen en met gespreide benen buiten de rechthoek terechtkomen. Of ornhoogspringen en de ene keer op de linker-, dan op de rechterkant en ten slotte op beide zijden van het elastiek terechtkomen. Of een sprong in de lucht tijdens welke men een halve of een hele slag in de rondte draait. Hoe hoger het elastiek door de andere spelers wordt gehouden, des te moeilijker de oefeningen worden. Het best kan men beginnen op enkelhoogte, waarna men het elastiek telkens een centimeter of vijf hoger stelt. Knikkeren is een eeuwenoud spel en wordt nog steeds volop gespeeld door jong en oud!

springtouwen, met waterpistolen schieten, stoepranden (de bal van de ene kant van de straat naar de andere gooien en dan precies op de rand van de stoep laten terugketsen. Dan mag je naar voren lopen en steeds dichterbij komen. Als je misgooit mag je afgegooid worden door degene aan de overkant). Vooral dit laatste is echt een cool spel! Skeeleren. Belletje trekken :-D

bussie trap. Bussietrap, een soort combinatiespel van verstoppertje. vroeger werd het veel gespeeld, het ging dan zo: Een van de spelers werd aangewezen als diegene die ‘hem was’. Je ging met z’n allen rond een conservenblikje staan en dat werd dan weggeschopt. Als dat conservenblik werd weggeschopt hadden de anderen de tijd om zich te verstoppen. De persoon die jou dan moest zoeken, moest eerst het blikje weer terugbrengen naar het beginpunt. Als je dan gevonden werd liet hij dat dan weten door het conservenblik op de grond te tikken en jouw naam te noemen. Als je gevonden was moest je bij het blikje gaan staan. Als er dan nog iemand was die niet gezien was en eerder bij het blikje was dan de persoon die jou moest zoeken, en het blikje wegschopte, kon iedereen die ‘er bij was’, weglopen en het hele spel kon opnieuw beginnen. Het spel eindigde als iedereen ‘er bij’ was.

Bronnen:
http://jeugdsentimenten.net/2005/05/14/bus...

Misschien kan je op het internet een leuk spel uitzoeken? Of bijv. de spellen: het vier vakken spel, buskruit, stand in de mand, verstoppertje, tikkertje, landje veroveren...

Het ligt er ook aan hoe oud je bent maar je zou ook kunnen hinkelen, skippyballen, elastieken (dit doe je met een heel lang elastiek uit een hobbywinkel die je vastknoopt vervolgens houden 2 personen het elastiek t/o mekaar om hun benen en de ander kan ertussen allerlei stapjes en vormen mee maken met de benen. Kaatseballen, of wat ik echt heel leuk vond als kind is hutten buwen met natuurmateriaal of bv in de tuin met doeken enz. Als het nog warmer wordt en een van jullie ouders heeft een tuin om dan te vragen om een klein of groter zwembadje in de tuin van plastic. En natuurlijk kun je ook nog gaan skate of waveborden, En als je van bloemen en planten houdt, zou je die ook kunnen verzamelen en die drogen tussen een boek en daar vervolgens een album met info bij zetten. Als je zand in de buurt hebt kun je daar ook van alles mee maken en klimrekken, schommels in de buurt kunnen ook heel leuk zijn. Veel buitenspeel plezier! Toegevoegd na 1 minuut: Oops elastieken stond er al, sorry. Toegevoegd na 12 minuten: En vergat nog krijten, kun je mooie tekeningen maken plus een speurtocht houden en organiseren, ook heel leuk.

Toen ik klein was gingen we met z'n drieen wel eens kleine toneelstukjes maken (en dan later opvoeren aan de ouders). Zo hadden we een schommel en een klein grasveltje en bedachten we dat dat dan een schip was. Één was kapitein, de ander (ik) de "nietsnut"matroos en de derde was het schoonmaakhulpje. Als de zeilen gehesen moesten worden klommen we in de schommelpalen en gooien we de schommels eromheen. Andere keren gingen we ook gewoon schommelen en van die typische Nederlandse liedjes zingen. We hebben ook een keer een ander spelletje gedaan. Je hebt dan stoepkrijt nodig. 1 iemand gaat tellen, de andere twee weg gaan weg en tekenen pijltjes op de grond waar ze heen gaan, en verstoppen zich vervolgens ergens achter de laatste pijl. "De teller" moet ze dan zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100