Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Muziek activiteit

Ik doe de opleiding PW en voor muziek moet ik een les geven aan de klas. Ik wil een activiteit doen voor kinderen van ongeveer de leeftijd tussen de 4-8 jaar. Iemand een leuk idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Amadea
13 jaar geleden
Waar staan de letters PW voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedagogisch werker (met kinderen dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook een goeie vraag, vind ik: wat is de opleiding PW? Jammer dat ik daar geen punten voor kan geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat de kinderen regen nabootsen en met stokjes op het randje van hun stoel tikken eerst begin je met hele zachte regen en dan gaat het steeds harder en harder en dan is het weer even rustig, maar dan begint het te stormen en harde regen, nu mogen ze erbij stampen. :D dit vinden kids geweldig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Trommelen simpel en leuk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon wat simpele ritmes doen met verschillende instrumenten bijv. 1 groep slaat op een trom op de eerste tel 2e groep slaat op iets op de 2e tel enzovoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze verschillende muziek instrumenten te laten zien of laten bespelen (pas op niet te duur materiaal gebruiken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdeel ze in kleine groepjes die allemaal een 'eigen' instrument hebben, zeg dan bijv. 'als ik 1 zeg, trommelt groepje 1.' geef alle groepjes een nummer en jij hoeft alleen maar de nummers te zeggen. (:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dansen op liedjes van mini disco.
bv. tsjoe tsjoe wa
ze kunnen zeggen wat ze willen maar de olifant.......
superman
hoki poki
enz....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit muziek maken met keukengerei gehad, misschien een idee?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het wat oudere kinderen zijn kan je ze een muziekstuk laten horen (een klassiek stuk werkt het beste) waar ze dan over gaan tekenen. Aan het einde vertellen een paar kinderen wat over hun tekening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een eenvoudig liedje op en laat dit ze nadoen..

Ik denk gelijk aan het liedje van The White Stripes, Seven Nation Army. Zo eenvoudig, en gemakkelijk na te doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding