Wat betekend dit teken bij Mahjong?

Bij het mahjongspel zijn 'steentjes' waar de cijfers 1 t/m 9 opstaan. (zie afbeelding). De blauwe karakters erop blijken de Chinese tekens voor 1 t/m 9 te zijn.
Wat betekent het rode karakter eronder dat op elk van die 'steentjes' staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het onderste rode karakter staat voor het getal 10.000. De bovenste karakters geven de cijfers 1 tot en met 9 weer. De tekenstenen vermelden dus de getallen 10.000 tot en met 90.000 in het Chinees.
Amadea