Wat is een leuk (sinterklaas!!) spel wat je op een spelletjes avond kunt doen? (zonder cadeautjes)

Het mag wel met pepernoten zijn of iets, maar niet echt duur. En het is voor mensen van 14-17 jaar. Een leuk spel graag zoals bijvoorbeeld aai de poes (waarbij je dus heel veel kan lachen.) bij dit spel sta je in een kringetje en is een iemand de poes, diegene zit op z'n hurken en geeft iemand anders kopjes. Als diegene die word geaaid moet lachen is hij de poes. Zo simpel kan het zijn, maar ik wil graag iets wat hier op lijkt wat met sinterklaas te maken heeft!

Toegevoegd na 2 minuten:
We hebben geen wii, of zo voor de duidelijkheid ! maar gewoon iets wat weinig moeite kost, en weinig geld!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heb je dan wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind aai de poes nu al de leukste optie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel :D

Het beste antwoord

lijkt op het antwoord met de dobbelstenen maar wel anders maar ook heeeel grappig
iedereen brengt simpel pakje mee
gooien met dobbelsteen, wie dubbel 6 gooit mag een pakje openmaken en voor je op tafel zetten, maar blijft wel gewoon meegooien WANT als je voor de 2de keer dubbel zes gooit mag/moet je je kado ruilen met dat van iemand anders (zodra er meer pakjes open zijn). Dit gaat zo door tot alle pakjes opengemaakt zijn en dan blijft iedereen zitten met wat hij heeft.

Het hilarische hierin is dat tussen alle prullen meestal één prul is die iedereen wil hebben dus daarom wordt gevochten en elke keer als iemand hem heeft is dat erg grappig

(je kunt het ook met snoep doen, verschillende soorten snoep, en verschillende hoeveelheden inpakken, gooien en afpakken maar)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

mario party op de wii
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat iedereen een ingepakte prul van huis meenemen, of zorg voor een aantal ingepakte prullen
Gooi om beurten met de dobbeltseen b.v. 6
Degene die zes gooit, doet een ijspet op een sjaal om, handschoenen aan en begint met vork en mes een prul uit te pakken.
De rest gaat ondertussen door met zes gooien.
Gooit een volgende persoon zes, trekt de 'uitpakker' de handschoenen uit, doet sjaal en ijspet af en geeft het bestek door.
De 'zesgooier' trekt alles weer aan en gaat door met het uitpakken van de prul met vork en mens.
Degene die uiteindelijk een prul uitpakt zonder dat iemand in de tussentijd zes gooit, mag de prul houden. (of opnieuw belangenloos ter beschikking stellen)
Wij hebben er veel lol mee gehad; chaos alom.

Veel plezier (als het wat is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
+ dit is zo ongeveer wat ik wilde opschrijven, de variant zal ik apart beschrijven, ook veel lol
het heeft niet echt iets met sinterklaas te maken maar wij doen altijd pictionairy echt heel gezellig