Zouden gewelddadige games moeten verboden worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dit zal veel moorden voorkomen. Toegevoegd op 28-05-2009 15:55:26 (lees ook de reacties)

Ik zou niet weten waarom... Ik denk namelijk dat je er totaal niets wijzer van word als je dit verbied... Want dan is de volgende stap dat 3 kwart van de films verboden gaan worden en daarna het gros van de series. En voordat we het weten zitten we net zoals André Rouvoet op zaterdag avond met de pantoffels aan om 20 uur weer naar 'Wie van de 3?' te kijken...

Nee, ik geloof absoluut niet dat dit bijdraagt aan gewelddadigheid op straat. Ook lang voor de spelcomputers gebeurde de meest vreselijk dingen. En dan kun je films en boeken ook wel gaan verbieden.

Nee, ze moeten juist bevorderd worden. Goeie uitlaatklep voor agressieve geesten.

Nee, ik heb liever, dat ze thuis die gewelddadige games blijven spelen, dan dat ze het op straat in het echt doen!

Nee, het is bewezen dat gewelddadige games helemaal niet lijden tot meer moord of agressiviteit. Misschien is het wel goed om beter te letten op de leeftijd van mensen die zo'n spel willen kopen.

Verbieden niet, wel zou uit een aantal onderzoeken gebleken zijn dat iemand minder reageert op schokkende beelden als hij/zij veel gewelddadige games speelt. Games hebben dus invloed op de speler, maar om het nu te verbieden vind ik wat ver gaan. Dan komt er nog wel een rijtje films en boeken achteraan.

Jazeker, daar komt namelijk alle geweld in de maatschappij vandaan... Vooral de kleinere kinderen onder ons, nemen alles aan voor waar... Dus als ze in een omgeving komen die gewelddadig is, dan heeft dat zijn uitwerking op hem later, met alle gevolgen dan dien...

Ik vind van niet. Mensen die geweldadige games verkopen moeten wel beter op de leeftijd letten. In sommige winkels krijg je gewoon een game mee terwijl je veel jonger bent dan dat er op staat dat het mag.

nee, absoluut niet. Als je heel veel tetris speelt, ga je toch ook niet opeens allemaal muren bouwen?

Nee, anders zoeken gamers wel ergens anders naar gewelddadige activiteiten, misschien wel op straat! En is het wel zeker dat de moordenaars van nu, veel gewelddadige games spelen/gespeeld hebben?? Dat vraag ik me eigenlijk af!

Nee, dat moet niet. Allereerst vind ik dit ook weer een eigen keuze. Je bepaalt zelf of je een geweldadige game speelt. Daarnaast heb ik liever dat mensen iemand virtueel in elkaar mept dan diegene iemand op straat helemaal lens slaat.

Nou, het is beter dat mensen hun agressie kwijtraken door op virtuele mensen te schieten dan op mensen van vlees en bloed, dus nee verbied het niet! En sowieso als games verkeerde invloed zouden hebben, dan zou van alles dat hebben en dan kan je wel blijven verbieden

Nee, ik vind van niet. Agressieve games zorgen er toch juist voor dat je je kunt uitleven in een spel, zodat het niet in de echte wereld hoeft? Er is ook nooit bewezen dat agressieve games moormachines creëren. Gamen zorgt er ook voor dat je in ieder geval weet hoe het NIET moet denk ik. XiniX mag dan wel de meeste punten hebben van deze site, maar zijn antwoord op deze vraag vind ik buitengewoon ondoordacht, oppervlakkig en onjuist. Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.

nee gewoon niet je blijft dan zoeken naar iets anders eerst gewelddadige films dan worden die verboden dan paintballen dan zouden ze weer iets anders gaan doen en wat dan? misschien echte moorden misschien vandalisme misschien iets ander maar echt beter worden we er niet van.

verbieden hoeft niet per sé, maar ze mogen een stuk duurder worden en minder gepromoot worden. Sommige mensen zitten tot diep in de nacht te gamen op sites als runescape en allerlei gewelddadige games, waardoor ze bijna meer in die wereld leven dan in real life. Deze mensen zullen het later moeilijk krijgen, zonder ervaring met mensen. Kom je op je sollicitatiegesprek, kan je zeggen dat je ervaring hebt.. wat voor ervaring? jaren games gespeeld! xD Verbieden gaat iets te ver, je moet de vrijheid hebben om zelf te kiezen, maar als ze de prijs dubbel verhogen oid en ze minder promoten zal dit al veel schelen.

Verbieden niet, maar ik vind het wel goed als we er kritisch naar blijven kijken. Je kunt niet direct verband leggen tussen het geweld in de maatschappij en het geweld op tv of in spelletjes. Maar het is op zijn minst schokkend dat kijken naar geweld voor vele kinderen normaal wordt. Het schrikt hen niet meer af. Als geweld zo ingeburgerd wordt vind ik dat verontrustend. Mijn angst is dan dat de stap naar geweld plegen makkelijker is. Vechtsporten zouden net zo goed niet verboden hoeven te worden. Ernaar kijken of het als sport praktiseren hoef niet direkt te betekenen dat het te pas en onpas wordt uitgevoerd. Er moet wel altijd goed gekeken worden hoe de houding is van een volk. Hoe gaan ze ermee om. Het gaat (helaas) onder andere om vertrouwen. Ik herinner me dat ik voor het eerst het late nieuws mocht zien en ik was best van de kaart toen ik gewelddadige beelden zag. Tegenwoordig zal dat voor kinderen niet meer zo schokkend zijn. Ze worden groot met beelden die ik ze liever niet als 'gangbaar' wil horen benoemen. Toegevoegd op 31-05-2009 19:58:06 Ik merk overigens wel aan bepaalde Manga-(puber) liefhebbers dat ze soms niet meer het onderscheid kunnen maken tussen realiteit en fantasie. Dat is ook zo'n issue.. gewelddadige tekenfilms.. even terzijde.

Ik vind van niet, Mensen met veel agressie kunnen zich uitleven in een schiet spel. Zodat ze het juist niet op straat gaan uitleven op voorbijgangers. En die games zijn ook nog eens leuk =]

Dat hangt ervan af hoe gewelddadig een game is. Maar ik denk niet dat het zou moeten want dan kan je alles wel gaan verbieden. Het is moeilijk om de grens te bepalen tussen "goed" en "te eng". Bovendien denk ik niet dat het helpt tegen de moorden want de mensen die die moorden plegen zijn zowieso niet echt goed bij hun hoofd: Díe zouden verboden moeten worden! En oh ja, kinderen gaan dingen meestal sneller doen als het illegaal is: 'dat is spánnend'. Dus mijn conclussie: Nee, niet verbieden, maar wel streng op leeftijd controleren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100