Mijn televisie ondersteunt alleen 1080i, kan de Xbox series S hierop aangesloten worden?

ik heb een xbox one (og) die draait op mijn tv en onder instellingen staat
hij op 720p. niet 1080p, dit is automatisch ingesteld, en ik geloof dat mn
tv 1080p niet aankan. mijn tv decoder draait op mijn tv op 1080i en niet 1080p
kan ik een xbox series s aansluiten op mijn tv ? draait ie ook op 720p hdmi,
of kan ie als laagste modus alleen op 1080p beginnen ? is 1080i ook mogelijk ?

2.4K
LeonardN
3 jaar geleden
Zover mijn redenatie gaat, is het zo: Heeft je TV of monitor een HDMI-ingang? Ja, dan zal deze overweg kunnen met de nieuwe consoles!
Immers: Alles met een HDMI-ingang zal MINSTENS 720p ondersteunen. De nieuwe consoles beginnen bij 720p-uitgifte. (PS5 zelfs al bij 480p)
Mensen die "oude" TV's hebben en hun huidige console dus via HDMI aansluiten, of aan zouden kunnen sluiten, kunnen dus zonder problemen een next-gen console kopen. Enkel de mensen die 4k en/of 120fps willen zullen meer onderzoek moeten doen naar de mogelijkheden van hun TV. (Denk aan HDMI 2.1)

Antwoorden (1)

JA je HD Ready tv kun je gebruiken voor de xbox series s

Xbox series S: 720p, 1080p, 1440p, 4K

Xbox series X: 720p, 1080p, 1440p, 4K, 8K
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
+plus
Volgens mij kunnen we stellen:
"Als je TV een Xbox One (original/S/X) OF een PS4(Pro/Slim) aan kan en je deze via HDMI aansluit, kan deze ook gewoon een Xbox series S/X en PS5 aan." Of nog makkelijker:
Elke TV/monitor met een HDMI-aansluiting kan de aankomende generatie consoles gewoon aankunnen.
Elke TV/monitor met HDMI-ingang zal namelijk 720p aan kunnen.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
geweldig dank je wel ik wist al niet waar deze info te zoeken
maar jouw link gaat gewoon naar de wiki met de specs aan de
zijkant
Griffin
3 jaar geleden
De Xbox S series kan GEEN 4K aan... 2,5K at best(1440P)
LeonardN
3 jaar geleden
De XBox Series S zal naar ik begrijp games in 1440p renderen, maar zal wel een 4k output kunnen geven voor videostreams. En kan ook de games intern upscalen naar 4k. https://www.windowscentral.com/does-xbox-series-s-support-4k-gaming#:~:text=The%20Xbox%20Series%20S%20doesn,the%20confines%20of%20your%20television.