is een ps4 racegame ook te besturen zonder apart racestuur?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In principe kan je alle racegames doen met de gewone controllers. Het verschilt echter per game in hoeverre dit prettig in gebruik is. En sommige games sturen gewoon helemaal slecht.

Antwoorden (2)

Ja dat kan heel gemakkelijk. De joysticks op de controller kunnen gebruikt worden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan gewoon prima met de bijgeleverde controller, maar je moet wel veel gevoel in je vingers hebben om de bochten goed te kunnen nemen. Ook zijn de instellingen van de controller belangrijk, met name de gevoeligheid van de thumbstick. Bij project CARS helpen deze instellingen je bijvoorbeeld enorm:

Steering deadzone = 10
Steering sensitivity = 0
Throttle deadzone = 10
Throttle sensitivity = 20
Brake deadzone = 10
Brake sensitivity = 20
Speed sensitivity = 65
Control filtering sensitivity = 50
Force feedback = 100
Advanced settings off

Wil je meer controle en realisme overweeg dan een stuurtje.