Hoe kan ik een Playstation 2 aansluiten op een moderne monitor (HDMI/DVI)?

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe full HD monitor gekocht vanwege mijn PS3 maar ik zou ool nog eens graag op mijn PS2 willen spelen maar het probleem is dat mijn monitor maar 2 ingangen heeft: HDMI (die al gebruikt is door de ps3) en een DVI. Nou heeft de ps2 een AV ouput (rood-geel-wit) en ik heb ook nog een soorr converter van av naar scart (kreeg ik bij de ps2). Is er ook een soort converter die aan de ene kant een AV input heeft (met rood, geel en wit) en aan de andere kant een DVI die ik in de monitor kan steken?

Waar zou ik deze kunnen bestellen/kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bestaat : http://www.misco.co.uk/product/138573/StarTech-com-Composite-and-S-Video-to-DVI-D-Video-Converter-with-Scaler Wel wat prijzig (duurder dan een PS2).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De goedkope oplossing: http://www.ebay.com/itm/PS2-to-HDMI-Video-Audio-AV-Converter-Adapter-w-3-5mm-Jack-for-HDTV-HDMI-Monitor-/191065377318?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item2c7c624a26

Het beste antwoord

Converters zijn stervensduur maar voor de PS2 (en nog een paar consoles) is een specifieke oplossing die gebruik maakt van de PS2-connector. Je omzeilt zo de composiet naar DVI (of HDMI) problematiek.

http://www.amazon.com/HDV-G300-HDMI-Converter-Scaler-1080P/dp/B0093JQM56

Of met audio. Wat ik zou nemen als je DVI gaat gebruiken of als je HDMI-monitor geen boxen heeft.

http://www.ebay.com/itm/PS2-to-HDMI-Video-Audio-AV-Converter-Adapter-w-3-5mm-Jack-for-HDTV-HDMI-Monitor-/191065377318?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item2c7c624a26

DVI is in principe gelijk aan HDMI qua signaal, dus een goedkope DVI/HDMI kabel is zo te gebruiken met deze connectors.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb even lopen zoeken naarDe term composiet naar dvi
Maar je schrikt van de prijzen dus ik denk dat het echt de moeite NIET waard is.
Je kan dan beter nog een oude bak van een TV op de kop tikken.
Of een andere led TV met scart aansluiting en of composiet op de kop tikken
(heb je later meer profijt van)

Zoek niet naar het omgekeerde (dvi naar composiet)
want het gaat altijd van de hogere naar de lagere functies. dus output/input is niet omkeerbaar in de meeste gevallen.
het geeft ook alleen beeld als het je al lukt.
het geluid zul je dus ook anders moeten regelen.
Ik denk dat je op deze manier niet ver komt. zonder heel veel kosten
bovendien de kwaliteit van beeld is natuurlijk waardeloos op een HD monitor
Een PS2 is gebouwd voor een analoge TV met scart aansluitingen met dat aansluiting scart composiet die je hebt.
dus of een gratis analoge breedbeeld op de kop tikken, vaak worden die wel gratis aangeboden op FB weggeefhoeken, wel effe zelf halen natuurlijk
of een ouder led tv (niet smart)

Voordeel is wel dat je waarschijnlijk met een al wat oudere led tv juist meer aansluit mogelijkheden hebt dan de nieuwere smartTVs
dus dat kan voordelig zijn bij aanschaf.
En geeft je voldoende leuke experimenteer mogelijkheden.
En je kan hem altijd als tweede monitor gebruiken voor je pc.
als je uiteindelijk de PS2 zelf op een FB-marktplaats zet.
9 jaar geleden
Het kan middels een composiet/rgb/scart naar hdmi adaptor, maar zoals reeds gezegd...nogal prijzig.
Als je een dvd/blueray speler hebt met composiet in/trough connector en hdmi out..dan kan het op die manier...sluit je ps aan op bijv. de conector voor de video camera dmv van tulp (rood, wit en geel)stekkertjes en dan de dvd/blueray via hdmi op je monitor. (Kwaliteit van ps word natuurlijk nooit hd)
Deze methode heeft 1 nadeel...als de dvd/blueray de functie heeft dat ie uitschakeld na een bepaalde tijd zonder gebruik te hebben aangestaan...bijv 10 minuten...dan moet je dus om die tijd steeds opnieuw je speler aanzetten.
Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar is het niet zo dat je ps spellen van eerdere versies gewoon op de nieuwe kan spelen...?