Kan het kwaad als ik tweedehands games koop voor mijn PS4?

Ben van plan een PS4 te kopen. Alleen de spellen zijn 65 euro per stuk. Best prijzig. Maar nu zie ik ook spellen op marktplaats staan. Ik denk dat dat geen kwaad kan. Of zitten daar wel nadelen aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Naast de betrouwbaarheid zijn er een paar dingen om rekening mee te houden. Zitten er krassen op de disc? Vraag een duidelijke foto van de achter- en voorkant. Beschadigingen op de verf aan de voorkant verminderen de reflectie aan de achterkant en dat kan in theorie een probleem geven.

Daarnaast is het de vraag of de game met een online activatie code komt. Bijvoorbeeld om online te kunnen spelen. Als deze al is gebruikt, kun je hem niet hergebruiken en moet je dus een losse code aanschaffen. Kijk dan wat zo'n code kost. Deze staan doorgaans wel op PSN.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je zoiets op internet koopt is het altijd belangrijk dat het betrouwbaar is.
Daar kan je achter komen door op een paar dingen te letten.
Is de foto een echte foto of een plaatje van internet?
Is degene al lang actief op marktplaats? Dan is de kans groot dat het betrouwbaar is.
Wil diegene dat je niet komt halen, maar wil hij het bijvoorbeel perse versuren? Dan is de kans groot dat het om oplichterij gaat.

Als er goede foto's bij staan is meestal ook te zien in welke staat de spellen verkeren.
Je kan diegen ook mailen en vragen over de kwaliteit.
Hoop dat dit een beetje helpt :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit zijn een aantal nadelen en voordelen. Of je het wel of niet wil doen kan alleen jij bedenken.