Hoe maak ik de knopjes van mijn Playstation 3 controller minder gevoelig?

Hallo allemaal,

Ik heb laatst mijn chinese ps3 controller binnen gekregen. Het is een prima ding opzich tijdens het spelen van bijvoorbeeld GTA V, maar tijdens het spelen van Fifa 14 heb ik last van een te gevoelig kruisje en rondje. Want als ik hem heel kort indruk gaat het balkje van de schietkracht tot drie kwart, dit was niet zo bij mijn oude controller en het maakt het spel bijna onspeelbaar.

Weet iemand hoe ik de knopjes minder gevoelig maak? Vooral kruisje en rondje.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Dit is helaas niet aanpasbaar.. Je kunt gevoeligheid van knoppen niet aanpassen.. vaak is er wel een mogelijkheid om de gevoeligheid van de analogue aan te passen in de optie menu in game. Dit zal waarschijnlijk dus een van de nadelen zijn van een onofficiele made in china controller..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De knopjes van een ps3 controller zijn wel drukgevoelig, kan ik niet softwarematig de standaardwaardes hiervan aanpassen. Zoniet, is het dan niet mogelijk om hem uit elkaar te halen en hardwarematig iets aan te passen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zover ik weet kan je ze niet software matig aanpassen. Of het handmatig kan durf ik niet te zeggen..
De knopjes kun je niet minder gevoelig maken, je kan wel bij spelinstellingen (van Fifa) instellen dat de krachtmeterbalk minder snel toeneemt en je dus de knoppen langer in moet drukken om harder te schieten/passen