Hoe krijg ik WiFi op mijn xbox 360?

Ik heb een xbox 360 maar volgens mij zit er niet standaard een wifi ontvanger in. Hoe zorg ik dat ik toch WiFi erop krijg en zo spelletjes online kan spelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

De Xbox 360 beschikt, anders dan de PlayStation 3 en Nintendo Wii, niet standaard over een WiFi-aansluiting. Er is wel de mogelijkheid om een losse add-on te kopen, maar die van Microsoft zelf kost je toch al aardig wat geld. De slimme mensen bij Gizmodo hebben uitgezocht hoe je nu allemaal WiFi op je 360 kunt krijgen, waarbij de kosten natuurlijk zo laag mogelijk blijven. Uiteraard vergelijken ze hierbij erg simpele methoden met de wat meer technische. Leuk voor de mensen met een laptop en een beetje geduld, je kunt gratis draadloos via WiFi op Xbox Live.
De eerste methode die bekeken werd is die van de add-on. Niet alleen kun je namelijk de first party add-on van Microsoft gebruiken, Linksys en Belkin hebben een add-on voor ongeveer dezelfde prijs. Interessanter is dat je ook de add-on voor de oude Xbox kunt gebruiken. Het voordeel bij deze is dat hij je geen USB-poort kost en een stuk goedkoper is dan de andere versies. Nadeel is dat hij wellicht niet in één keer gevonden wordt door je systeem, maar het werkt wel degelijk.

Lees hier verder:

http://games.fok.nl/nieuws/277880/1/1/50/wifi-op-je-xbox-360-hoeft-niet-duur-te-zijn.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Overigens hebben de nieuwe modellen 360 wel een Wi-Fi-ontvanger ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt. Maar ik neem aan dat hij een ouder type heeft. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar kan ik zo'n add on dan kopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die add-on zal wel niet meer te halen zijn. Maar je kan gewoon deze oplossing kopen. http://www.ps3xbox360wii.co.uk/nl/xbox-360-accessoires/124-wireless-networking-adapter-network-adapter-for-xbox-360.html Of deze http://www.best-studio-headphones.com/product_info.php?currency=EUR&language=du&products_id=253&gclid=CjkKEQjwqYacBRDO-Mrk6_vr8eQBEiQAWJadfFcJzWMmoXGabgJN8JdAEyPvNzpku4FiJ60EaGuuuzLw_wcB
Je hoeft helemaal geen wifi aansluiting ding nodig voor xbox. Je kan gewoon naar systeem en dan internet instellingen daar kun je het instellen geen wifi aansluiting ding nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar als je online games wil spelen moet je xbox live gold kopen voor de rest kan je wifi gratis aansluiten op je xbox
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet waar.. Een Xbox 360 heeft geen wifi adapter ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vertel dan maar hoe ik WEL met wifi kan verbinden ZONDER een aparte wifi adapter ofzo te kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
.... De eerste Xbox 360's hadden geen Wi-Fi. De latere versies natuurlijk wel. And in order to add more value, the manufacturer has enhanced it with built-in 802.11n Wi-Fi module for wireless connectivity. http://www.mydigitallife.info/microsoft-new-xbox-360-gaming-console-with-wifi-capability-at-249/ De eerste versies moesten met een adapter op Wi-Fi, of via een netwerkkabel.