Kan je een USB Gamepad controller gebruiken op een Wii?

Hallo, gisteren heb ik een USB Gamepad controller gekocht (Speedlink Strike) voor de pc. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om deze controller aan te sluiten op de USB-poort van mijn wii, zodat ik deze bij racespellen, voetbalspellen, etc kan gebruiken? Mijn wii is omgebouwd/gesoftmod. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké bedankt! Is dit eventueel ook niet mogelijk door een 'tweak' of 'mod' ?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Theoretisch wel, maar in de praktijk is het bijna uitgesloten. Overigens is er voor 2 tientjes een Wii pro controller. http://tweakers.net/pricewatch/249203/nintendo-wii-classic-controller-pro-zwart-wii-wii-u.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, helaas... Toch bedankt voor je tijd!

Antwoorden (1)

Nee. In de regel kan je alleen controllers gebruiken die speciaal voor een console gemaakt zijn of kopieen zijn van die controllers. Een random PC controller aansluiten gaat niet werken, de Wii snapt daar niks van.

Toegevoegd na 3 uur:
Waarom de min?