Hoe werkt een HDMI-kabel met Ethernet?

Ik wil graag een scherper beeld en een betere verbinding op mijn PS3. Kan een HDMI-kabel met Ethernet beide wensen vervullen? MVG, Okko.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om te beginnen wil je het beeld scherper hebben of juist rustiger. Heel veel mensen kunnen dat onderscheid namelijk niet maken terwijl dat juist een belangrijk issue is. Want scherper betekent dat je alle details goed kunt zien. Denk maar eens aan de hekken die je bij CoD ziet. als je op een afstand naar een hek kijkt zie je vaak dat deze geblokt lijkt te zijn. Als je dat tot een rechte nette streep wil hebben kan een duurdere kabel handig zijn. Dit zijn vaak de wat duurdere kabels. En kwaliteitskabel is een kabel met een goudlegering of een zilverlegering en voldoende isolatie (dus goudkleurige dikke kabels). Deze kabels kun je sws niet bij de blokker of bij de kruidvat halen (ze verkopen wel HDMI's maar dat zijn gewoon weg cheap ass rotkabels waar amper kwaliteit van uit te halen is. Een echte goede HDMI kabel kan al snel 35 a 45 euro kosten voor een simpele meter. Deze kun je bij speciaalzaken vinden. Om nog even terug te komen op de HDMI kabel met internet. Das half waar. Er zijn fabrikanten die hun internet over een HDMI kabel kunnen laten lopen om zo mediastreaming sneller te kunnen laten lopen. Helaas kun je hier met je PS3 geen gebruik van maken. Voor de rest is de kabel kwalitatief wel beter dan de goedkopere kabels maar nog niet je van het. Om weer verder te gaan met waar ik mijn verhaal mee begon,
Je kan natuurlijk ook de wens willen hebben om het beeld rustiger te krijgen. Dan heb je nog wel die kwaliteitskabel nodig maar ook een betere tv. Het gezegde luid ook, een ketting is nooit sterker dan zijn zwakste schakel. Kortom je zult ook een Tv moeten hebben die snel genoeg is. Ik heb het hier dan over de vernieuwingsfrequentie. Het is voor het spelen van spellen wenselijk dat deze boven 60 Hz zit. Het liefst ook VER daarboven (200 Hz). Als je Tv dit aankan en maar nog geen kwaliteits HDMI kabel raad ik je aan om naar een Zaak te gaan die kwaliteits HDMI kabels verkoopt en om er dan ook een te bestellen. Het kan soms even pijn doen maar uiteindelijk betaald het zich allemaal weer terug (of je moet een werkgever hebben die per ongeluk een HDMI kabel met goud legering van 15 meter koopt, terwijl hij RCA nodig heeft en vervolgens de HDMI kabel aan jou geeft) GtrZ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pure kolder. Dat er mensen zijn die dit denken verbaast me. Een digitaal signaal is een digitaal signaal. Een kabel die een digitaal signaal overbrengt is dus perfect op het moment dat deze op zijn minst het signaal over kan brengen. Eentje van 3 euro is dan net zo goed als een van 300 euro. 200hz is wat de tv intern berekent en geeft vaak beeld artefacten. Een TV ontvangt in de regel nooit meer dan 60hz*. Of je 200hz berekend beeld prettig vind ogen is heel erg persoonlijk, ik vind het vaak niks. De enige uitzondering is soms gamen/CGI-films aangezien deze toch al onecht zijn. Bij films/series vind ik het walgelijk (raar onnatuurlijk vloeiend beeld). *Er zijn tegenwoordig wel PC-monitoren die 120/144 hz/fps kunnen ontvangen, maar dat staat los van consoles en tv's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/1292371/expensive-hdmi-cables-make-no-difference-the-absolute-proof
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goudlegering is ook zoiets wat geen effect heeft. Al eens bedacht dat de kabel intern gewoon van koper is, net als de connectoren en interne bekabeling in beide apparaten.

Antwoorden (1)

Nee, het beeld tijdens het gros van de games is 720p dus dat is eerder een reden dat het niet superscherp is en de PS3 maakt geen gebruik van ethernet over HDMI. Duurdere HDMI kabels brengen dus geen oplossing, wat een duurdere kabel verbetert niet de kwaliteit (Digitaal=Digitaal).

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je het beste beeld wilt zal je een PS4/Xone moeten gaan halen, of nog beter een high-end PC aan moeten schaffen. Daarmee kan je mits de juiste hardware altijd 1080p@60hz mee draaien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een betere verbinding krijg je door je PS3 met een ethernet kabel aan te sluiten ipv met Wi-Fi te werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus een HDMI-kabel en een Ethernetkabel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja anders heb je geen beeld. Of gebruikte je geen HDMI? Dan is HDMI wel een enorme verbetering ten opzichte van composiet (gele tulp + rood/wit voor audio).