Waar koop je games in als bedrijf?

Hallo, ik had een vraagje namelijk.....ik wil later een soort van Gamemania beginnen (games en consoles verkopen). Ik wil dan een eigen bedrijf opstellen. Maar de echte vraag is eigenlijk, waar koop je de games en consoles goedkoop in als bedrijf??????

Alvast bedankt, Gr Niels

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Dat hangt volledig af van de console die je wilt kopen, van de games die je wilt kopen en van de hoeveelheden die je wilt kopen. Als hele kleine winkel is er mogelijk een brancheorganisatie waar je inkopen bij kunt doen. Anders moet je bij distributeurs als Micro Media en T2 Entertainment aankloppen. Game Mania zal zeer waarschijnlijk direct met de EA's en Ubi's van deze wereld aan tafel zitten omdat het enorm groot inkoopt. Daar staat tegenover dat hoe minder partijen er tussen zitten, hoe groter de marge op het product is. Met andere woorden, een Game Mania zal een grotere marge krijgen.

Het idee om zelf een zaak te beginnen in deze tak klinkt heel leuk en ik ken een aantal ondernemers die het doen. Sinds de aanwezigheid van Game Mania en de grote game afdelingen bij de speelgoed- en elektronica zaken is het wel lastig om te overleven. Daarnaast gaan consumenten steeds meer richting digitale downloads. Hier zal je in jouw businessplan rekening mee moeten houden.

Wil je enkel online, kom je ook in een heftige strijd. Menig gamer zal het niet uitmaken of ze een controller bij een gamestore halen of bij de Wehkamp. Het gaat erom waar ze onder de streep het minste geld kwijt zijn.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit zijn wel dingen om rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de info. Ik zal er op letten