de wii controllers werken nog maar half, wat is het probleem?

ik heb 2 wii controllers en beiden werken wel gewoon met de home knop en de plus en min.

maar het handje knippert verschikkelijk en gaat alle kanten op waardoor ik eigenlijk niet iets kan selecteren om op te klikken en de wii dus gewoon onbruikbaar is.

na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de wii bij de instellingen een optie had voor de sensorbalk. je zou dan 2 stipjes moeten zien, ik zie er een stuk of 10-15 die de hele tijd draaien en knipperen.

na 5 minuten verdwijnt de cursor trouwens geheel en doen de knopjes het nog wel gewoon.

met mijn camera heb ik al gekeken of ik 10 lampjes kon zien bij de sensorbalk, en dit klopt.
de kaarsentest geeft ook hetzelfde resultaat, een knipperende cursor.

heeft iemand de oplossing voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de stekker van de sensorbalk al een keer uitgetrokken en goed ingeduwd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meerdere keren zelfs, de lampjes in de sensor balk doen het ook gewoon dus er staat stroom op.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk de sensorbalk, of je accu doet het niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien ligt dit aan de sensorbalk!?
Deze kost geloof ik zo'n € 10,00
Probeer deze eens te vervangen, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de kaarsentest al geprobeerd maar dit gaf hetzelfde resultaat. een nieuwe balk zou dus niet echt werken.
Bij de instelling van de sensorbalk waar je al die stipjes ziet, kun je met de + en - de gevoeligheid aanpassen totdat er twee stipjes overblijven.

Wanneer er meer dan 2 stipjes blijven, dan zijn er blijkbaar meerdere lichtbronnen die het beeld verstoren. Wat nog zou kunnen is dat het InfraRood-filter op je Wii-mote eraf is of kapot. Wanneer dat het geval is, reageert de Wii-mote op alle verllichting en niet alleen op IR.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat instellen werkte niet, het enige verschil was dat bij de laagste stand ik geen stipjes meer zag, maar bij 1 stand hoger waren ze er weer allemaal en ook allemaal aan het knipperen.. en dat het IR filter zit er nog gewoon op, en het zou trouwens wel vreemd zijn dat beide controllers hetzelfde probleem vertonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sta je misschien erg dichtbij? Minder dan een meter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het inmiddels bij 2 televisies geprobeerd, bij de een zit ik er ongeveer 1.2 meter vanaf en bij de andere sta ik er 2-2.5 meter vanaf.
beiden hetzelfde resultaat (knipperende cursors van zowel controller 1 als van controller 2).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de mogelijkheid om te testen met de controller van iemand anders? Je zou kunnen proberen de controllers opnieuw te syncen met de console: Re-sync the Wii remote to the Wii system
Completely turn off the Wii system. Remove the batteries from the remote. Turn the power off on the Wii console. Unplug the unit from the wall. Wait five seconds and then replug the unit into the wall. Push the power button to turn on the Wii console. After the health and safety screen appears, open the small door on the front of the Wii console. Locate the red SYNC button. Push down on the SYNC button for fifteen seconds. This resets all previous SYNCS on the Wii system. Re-sync the Wii remote. Locate the red button on the remote control under the battery cover. Push and release this red button. The Wii remote should respond with blinking blue lights. Push and release the red SYNC button on the Wii console. Place the batteries back in the remote. When the remote is successfully re-synced, the LED light will remain lit. Repeat the re-syncing process with all other Wii remotes on this system.
heb je hem al goed laten kalibreren